حماسه اربعین، اقتدار ملت ایران و عراق را افزایش می‌دهد

۱۳۹۸/۰۷/۰۹ - ۱۰:۰۶:۰۶
کد خبر: ۹۰۵۵۷۸
حماسه اربعین، اقتدار ملت ایران و عراق را افزایش می‌دهد
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت:حماسه اربعین، اقتدار ملت ایران و عراق را افزایش می‌دهد و باید پیش‌بینی‌های لازم برای افزایش جمعیت زائران و خدمات‌رسانی به نحو شایسته در این مراسم صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین؛حضرت آیت ا... عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین در جلسه ستاد مردمی اربعین گفت: مقاومت اسلامی و امنیت کشورهای منطقه به واسطه حماسه اربعین تقویت شده است و امیدواریم هر ساله شاهد افزایش حضور باشکوه مردم در این حماسه حسینی باشیم.

آیت‌ا... عبدالکریم عابدینی، با تقدیر از همدلی و همکاری همه دست‌اندرکاران پیاده‌روی اربعین اظهار داشت: همکاری و مشارکت بسیار خوب مردم و مسئولان در برگزاری حماسه عظیم اربعین، بسیار ارزشمند است و باید قدردان این همدلی و همراهی باشیم.

وی توجه به افزایش زائران را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: باید همه پیش‌بینی‌ها برای مدیریت پیاده‌روی اربعین صورت بگیرد تا با افزایش زائران اربعین، خدمات‌رسانی به نحو شایسته صورت بگیرد و برنامه‌ها به نحو مطلوب انجام شود.

امام جمعه قزوین پرداختن به موضوع پیاده‌روی اربعین را یکی از رسالت‌های شورای فرهنگ عمومی دانست و افزود: پیاده‌روی اربعین، بزرگ‌ترین و تأثیرگذارترین کار فرهنگی محسوب می‌شود و شورای فرهنگ عمومی باید نگاه ویژه‌ای به آن داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین توجه به حمل و نقل و تغذیه زائران را در داخل مرزهای کشور ضروری دانست و تأکید کرد: برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که در زمان بازگشت زائران، خدمت‌رسانی متوقف نشود و با جدیت بییشتری این کار صورت بگیرد.

وی در ادامه بر توجه هر چه بیشتر بر اهداف معنوی حماسه اربعین تأکید کرد و گفت: علاوه بر کارهای خدماتی در حماسه اربعین، باید اهداف معنوی این حرکت عظیم نیز مورد توجه قرار گرفته شود چون بعد فرهنگی اربعین در اولویت قرار دارد.

 

نظر شما