نماینده ولی فقیه:

مشکلات اقتصادی و مدیریتی با عمل قرآنی برطرف می‌شود

۱۳۹۸/۰۷/۱۴ - ۱۲:۳۹:۵۸
کد خبر: ۹۰۷۸۶۱
مشکلات اقتصادی و مدیریتی با عمل قرآنی برطرف می‌شود
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در افتتاحیه مسابقات قرآنی جامعه حراستی کشور گفت: مشکلات اقتصادی و مدیریتی با عمل قرآنی برطرف می‌شود.

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین؛آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در افتتاحیه مسابقات قرآنی جامعه حراستی کشور که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد قزوین برگزار شد، اظهار کرد: باید قرآن را بیش از آنچه تاکنون توجه کرده‌ایم، مورد توجه قرار دهیم و به تفسیر، قرائت و حفظ قرآن اکتفا نکنیم.

وی با بیان اینکه خداوند قرآن را برای انسان ها نازل کرده تا بر اساس دستورات آن به کمال برسند، تصریح کرد: رسول گرامی اسلام (ص) تأکید می‌کند که باید تلاش کنیم تا همه اعمال و کارهایمان مورد تأیید قرآن قرار گیرد.

امام جمعه قزوین به حدیث دیگری از پیامبر (ص) در باب اهمیت قرآن اشاره کرد و افزود: رسول خدا (ص) می‌فرمایند هر کسی قرآن را امام خود بگیرد، او را تا بهشت هدایت و رهبری می‌کند اما آنهایی که قرآن را نادیده می‌گیرند کارشان به جهنم کشیده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین سبقت گرفتن در امور دنیایی را کار ناپسند و اشتباهی دانست و خاطرنشان کرد: خداوند سبقت گرفتن در امور معنوی و عبادی را سفارش کرده است اما سبقت گرفتن در امور دنیایی را تأیید نمی‌کند.

وی با بیان اینکه خداوند سفارش کرده تا مؤمنان از نماز خود حفاظت کنند، بیان کرد: حفاظت از نماز به معنای رعایت عدالت و حفظ امنیت، حقوق دیگران و بیت‌المال است که رسالت جامعه حراستی و همه اقشار جامعه است.

آیت‌الله عابدینی در ادامه مقوله قرآنی برکت را تشریح کرد و با بیان اینکه قرآن منشأ برکات الهی است، عنوان کرد: قرآن سفره برکات الهی است و شما عزیزانِ حراستی که در عرصه‌های قرآنی فعال هستید، مردم را میهمان سفره برکات الهی می‌کنید.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه قرآن پرتو انوار الهی است و ولایت خدا در آیه آیه قرآن تجلی یافته است، اظهار کرد: قرآن تجلی نور و ولایت خداست و آنهایی که شایستگی دارند، خدا ولی آنها می‌شود.

وی بیان کرد: خداوند در سوره نور می‌فرماید هر کسی نور الهی را می‌خواهد، فقط نزد خداوند متعال می‌تواند به آن برسد و هر کسی را که خدا به انوار الهی نرساند، در هیچ کجا به نور الهی دست نمی‌یابد و همواره در ظلمت و تاریکی می‌ماند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: قرآن کتاب عزیز و عظیم است و هر کسی عزت و عظمت می‌خواهد باید به آن تأسی کند و اگر قرآن را خوب بشناسیم و به حقیقت آن پی ببریم به عزت و عظمت دست می‌یابیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین به پیشرفت‌های نظامی کشور اشاره کرد و گفت: در عرصه نظامی به آیه «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ» عمل کردیم و به عظمت و عزت دست یافتیم حال اگر در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی، اخلاقی و مدیریتی نیز به آیات قرآن تأسی و عمل کنیم، به عزت و عظمت دست می‌یابیم.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز