مدیرکل هواشناسی:

برای نخستین بار در ۲۰ سال اخیر هوا در فصل مهر در چابهار بارانی شد

۱۳۹۸/۰۷/۱۴ - ۱۲:۳۴:۱۸
کد خبر: ۹۰۷۸۶۴
برای نخستین بار در ۲۰ سال اخیر هوا در فصل مهر  در چابهار بارانی شد
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بررسی داده‌های بلند مدت هواشناسی نشان می‌دهد که بعد از گذشت ۲۰ سال هوای چابهار در مهر بارانی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محسن حیدری روز یکشنبه اظهار داشت: مهریکی از کم بارش‌ترین ماه‌های سال در سیستان و بلوچستان است که بارندگی‌های به شدت بی‌نظم و بی‌قاعده و به شدت پراکنده دارد.

وی افزود: این شرایط را می‌توان در بررسی داده‌های بلندمدت بارش در برخی شهرهای استان نظیر چابهار تایید کرد. این شهر در حدود ۴۰ سال اخیر تنها ۲ بار در مهر گزارش بارندگی داشته است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در شبانه روز گذشته چهار میلی متر باران از بندر چابهار گزارش شده است، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته میزان بارندگی در برخی ایستگاه‌های باران‌سنجی شهرستان‌های ساحلی این استان به ۵۰ میلی متر و بیشتر از آن نیز رسید.

وی اظهار داشت: تا ساعت ۸.۳۰ امروز از ایستگاه «مومان» کنارک ۶۴، «سورکمب» چابهار ۵۰ و «کهیر» چابهار ۲۷ میلی متر باران گزارش شده است.

حیدری با بیان اینکه بارش‌های ۲ هفته نخست پاییز در برخی نقاط سیستان و بلوچستان حداقل در ۲۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است، گفت: در برخی نقاط به‌اندازه یک سال زراعی استان باران بارید و در برخی ایستگاه‌ها رکوردهای ۳۰ ساله بارندگی‌های مهر شکسته شد.

وی تصریح کرد: در خاش رکورد ۳۲ ساله بارندگی‌های مهر شکسته شد و برای نخستین بار از زمان تاسیس ایستگاه هواشناسی در این شهر میزان بارش‌ها به بیش از ۳۰ میلی متر رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز