۴۴۰۰ میلیارد ریال طرح عمرانی در روستاهای قزوین اجرا شده است

۱۳۹۸/۰۷/۱۴ - ۱۴:۰۷:۲۶
کد خبر: ۹۰۷۹۶۷
۴۴۰۰ میلیارد ریال طرح عمرانی در روستاهای قزوین اجرا شده است
چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال علاوه بر طرح های حوزه راه در دولت تدبیر و امید برای عمران و آبادانی روستاهای استان قزوین هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین؛فرخزاد معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین روز یکشنبه در نشست خبری که به مناسبت روز روستا و عشایر برگزار شد،اظهار داشت: در سال جاری نیز ۱۰۶ پروژه عمرانی با ۲۴۰ میلیارد ریال در سطح روستاهای استان به مورد اجرا گذاشته شده است.
 فرخزاد با اشاره به وجود ۸۲۴ روستای دارای سکنه در استان، افزود: روستاهای قزوین در قالب ۴۶ دهستان و ۶۳۰۰ دهیاری، ۳۳۶ هزار نفر جمعیت در خود جای داده است که ۲.۵ درصد آنها را نیز عشایر تشکیل می دهند.
وی با بیان اینکه اتفاقات خوبی طی سال های گذشته در سطح روستاهای استان افتاده است، تصریح کرد: با گازرسانی به  ۲۷۸ روستا، ۸۵ درصد از جمعیت روستاهای استان از نعمت گاز بهره مند شده اند، در حالی که این استان با داشتن روستایی با ۲۲ هزار جمعیت (نصرت آباد)، در کشور بی نظیر بوده و ۳۰ درصد از ارزش افزوده را نیز به روستاها تخصیص داده ایم.
این مسئول عمرانی با اشاره به اینکه قزوین با داشتن پنج هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی که ۵۱۱ درصد آن آسفالته بوده در این حوزه حد متوسط کشور قرار دارد،افزود: ۸۷ فضای ورزشی با ۴۳۰ هزار متر مربع فضا در مناطق روستایی استان ایجاد شده است.
فرخزاد اضافه کرد: با ایجاد خط انتقال ۳۳۶ کیلومتری آب، هم اکنون ۸۶۶ درصد از خانوارهای روستایی استان از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار بوده و ۱۰۰ درصد روستاهای بالای پنج خانوار نیز از نعمت برق بهره مند هستند.
به گفته وی، طی ۲ سال گذشته ۵۷ مدرسه و ۳۱۲ کلاس درس و با مشارکت خیران با ۴۴۰۰ میلیارد ریال احداث شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین همچنین با اشاره به بهره مند بودن ۱۰۰۰ درصدی جمعیت روستاهای استان از ارایه خدمات بهداشتی، گفت:در حوزه بهداشتی با فعالیت و بهره برداری از ۲۶۳ خانه بهداشت، قزوین نسبت به سایر استان های کشور از وضعیت بهتری برخوردار است.
فرخزاد تاکید کرد: اگرچه ۵۰۰ درصد از منازل مسکونی روستاهای استان مقاوم سازی شده اند اما قزوین در بیمه خانه های مسکونی جزو نخستین استان های کشور بوده که نسبت به این مساله اقدام به عمل آورده است.
وی اضافه کرد: هم اکنون ۶۶۲ روستا در استان قزوین دارای طرح هادی بوده و طی ۲ سال گذشته نیز طرح هادی ۳۶۲۲ روستای استان نیز مورد بازنگری قرار گرفته است.
این مسئول به امکانات مخابراتی روستاهای استان قزوین نیز اشاره کرد و ادامه داد: از ۸۴۲ روستای استان قزوین ۷۰۳۳ روستا دارای تلفن خانگی ثابت بوده و ۴۵۰ روستا نیز از تلفن بی سیم و همراه اول برخوردار هستند و ۳۰۰ روستا نیز از تلفن نسل سوم و چهارم بهره مند است و در مجموع نیز ۷۴۰ روستا تحت پوشش اینترنت قرار دارد.
فرخزاد اضافه کرد: سال گذشته همچنین با تخصیص یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار در قالب یک هزار و ۲۶۳۳ طرح، سه هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی مستقیم روستایی فراهم شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز