مرکز نیکوکاری تخصصی دانش آموزان اهل سنت آق قلا افتتاح شد

۱۳۹۸/۰۷/۱۵ - ۱۱:۰۹:۳۰
کد خبر: ۹۰۸۲۸۱
مرکز نیکوکاری تخصصی دانش آموزان اهل سنت آق قلا افتتاح شد
مرکز نیکوکاری تخصصی دانش آموزان اهل سنت شهرستان آق‌قلا با حضور توماج، فرماندار آق‌قلا، آخوند میرزاعلی، مشاور استاندار در امور اهل سنت استان و عباسی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان در شهرستان آق‌قلا افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ عباس عباسی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان گلستان گفت: ششمین مرکز نیکوکاری کمیته امداد شهرستان آق‌قلا با نام «قلک مهر صحرا» برای کمک به دانش آموزان نیازمند اهل تسنن افتتاح شد.

عباسی با توجه به اقدامات کمیته امداد در راستای فقرزدایی و عدالت‌گستری افزود: در حال حاضر این نهاد با ۱۰۲ مرکز نیکوکاری با برقراری ارتباط بین خیران و مستمندان برای خدمات‎رسانی بهتر به مردم نیازمند فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به کمک ۱۶ میلیارد تومانی نیمه نخست امسال گلستانی‌ها به مراکز نیکوکاری عنوان کرد: در شش‌ماهه نخست سال جاری، خیران گلستانی بیش از ۱۱ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان کمک‌های غیر نقدی و حدود پنج میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان کمک‌های نقدی به مراکز نیکوکاری کمیته امداد استان گلستان اهدا کردند.

امیر شیر توماج، فرماندار شهرستان آق‌قلا در این مراسم با اشاره به ۶۳۰۰ خانوار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد شهرستان آق‌قلا گفت: علاوه بر ۴۰۰۰ خانوار مددجویان سیل‌زده شهرستان آق‌قلا، در سیل اخیر ۲۳۰۰ خانواده از محل تبصره ۱۴ کمیته امداد به سهمیه مددجویان تحت حمایت این نهاد افزوده شدند.

وی اظهار کرد: مراکز نیکوکاری می‌تواند بستری برای ارائه مشارکت مردم در امور خیر باشد و در راستای توانمندسازی افراد نیازمند و کمک به ایتام فعالیت خود را برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به نیازمندان واقعی آغاز کند.

توماج با توجه به ظرفیت بسیار خوب خیران این شهرستان در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: شهرستان آق‌قلا در حوزه خیران مدرسه‌ساز و همچنین خیرین سلامت در سطوح ملی و استانی، زبانزد خاص و عام است و تشکیل مجمع خیران اجتماعی در کنار مراکز نیکوکاری به مسئولان کمک خواهد کرد تا به اهدافی که وظیفه انسانی و دینی ماست برسیم و قدمی در راستای کاهش آلام مردم و کمک به نیازمندان جامعه برداریم.

 

 

نظر شما