توصیه های مهم بهداشتی برای زائران اربعین حسینی

۱۳۹۸/۰۷/۱۵ - ۱۶:۰۰:۰۲
کد خبر: ۹۰۸۳۴۴
توصیه های مهم بهداشتی برای زائران اربعین حسینی
رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با ارائه برخی توصیه ها از زائران حسینی خواست تا به منظور حفظ سلامت فردی خود توصیه های بهداشتی را رعایت کرده و آنها را جدی بگیرند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ شکرالله سلمان زاده درباره آنچه زائران اربعین حسینی باید بدانند و خود را ملزم به رعایت آن کنند، گفت: پیش از رفتن به عراق زائرانی که بیماری مزمن همچون دیابت، فشار خون و یا بیماری قلبی دارند به طور حتم به پزشک خود مراجعه کرده و ضمن معاینه با اجازه پزشک عازم سفر شوند.

وی افزود: بیماران داروهای مصرفی خود را به هنگام سفر با خود همراه داشته باشند تا در طول مسیر از آنها استفاده کنند.

سلمان زاده اظهار کرد: موضوع آب و موادغذایی سالم مهم ترین مسئله بهداشتی است که زائرین باید به آن توجه جدی داشته باشند و در طول مسیر به طور حتم از آب و مواد غذایی مطمئن و بهداشتی استفاده کنند وبا تاکید بر مصرف غذای گرم توسط زائران در طول مسیر از آنها خواست تا به هیچ وجه از غذای سرد و مانده استفاده نکنند و غذایی را نیز با خود نبرند.

سلمان زاده با اشاره بر اهمیت استفاده از آب سالم و بسته بندی در طول مسیر پیاده روی تصریح کرد: کسانی که قصد پیاده روی دارند در طول مسیر آب بسته بندی و بهداشتی تهیه و مصرف کنند و به هیچ وجه از آب رودخانه و یا آبی که به شکل غیربهداشتی عرضه می شود ، استفاده نکنند.

 رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان ضمن تاکید بر مصرف نکردن سبزیجات و کاهو یادآور شد: مصرف آن دسته از میوه هایی که پوست آنها کنده می شود آن هم با رعایت نکات بهداشتی توصیه می شود.

سلمان زاده گفت: در طول دوره پیاده روی کسانی که همچون بیماران دیابتی مستعد زخم پا هستند در طول مسیر باید استراحت کافی داشته باشند  و از کفش مناسب و طبی استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بارش های پاییزی که در سال های اخیر برای هموطنان مشکل تنفسی ایجاد کرده است، افزود: در صورت مواجه با بارندگی زائرین ضمن رعایت نکات لازم، سعی کنند در محیط های مسقف و سربسته قرار بگیرند و در زیر باران نمانند، کسانی که مشکلات تنفسی و آسم دارند به طور حتم باید ماسک و داروهایشان را به همراه داشته باشند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در ادامه بر رعایت چند مورد دیگر ، تاکید و توصیه کرد: زائران باید از ظروف مخصوص غذای گرم و لیوان های یکبار مصرف کاغذی ، پرهیز از خوردن غذاهای حساس همچون سالاد اولویه و شیر برنج و به طور کلی غذاهای که در آنها شیر و تخم مرغ استفاده می شود، استفاده از شیر داغ و جوشیده برای استفاده در طول مسیر پیاده روی، مصرف سبزی هایی که به شستشوی بهداشتی آنها اطمینان دارند، استفاده از دوغ و ماست پاستوریزه و بسته بندی شده به جای مصرف دوغ و ماست محلی، مصرف و به همراه داشتن آبلیمو و لیمو از سوی زائران به منظور جلوگیری از ابتلاء به مسمومیت غذایی، شستشوی دست ها قبل و بعد از هر وعده غذایی به مدت ۶۰ ثانیه و به روش درست و صحیح به منظور مقابله با بیماری آنفولانزا و به همراه داشتن ژل ضدعفونی کننده دست ها از سوی زائرانی که قصد عزیمت به عراق و شرکت در پیاده روی اربعین را دارند.

سلمان زاده افزود: در مورد بیماران تنفسی چنانچه در طول مسیر دچار مشکلی شدند به نزدیکترین پایگاه سلامت اطلاع دهند ضمن آنکه از کسانی که عطسه و سرفه می کنند با فاصله ۲ متری حرکت کنند در شب ها نیز در موکب هایی که دارای تهویه مناسب هستند، استراحت کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز