بیگلری در گفت و گو با برنا کرمانشاه:

کتاب مادر تمدن ها و عصاره آنهاست/ ۲۱۰۰ جلد کتاب مرجع داریم

۱۳۹۸/۰۷/۱۵ - ۱۵:۵۷:۰۴
کد خبر: ۹۰۸۵۸۱
کتاب مادر تمدن ها و عصاره آنهاست/ ۲۱۰۰ جلد کتاب مرجع داریم
مسئول کتابخانه امیر کبیر استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر 2100 جلد کتاب مرجع داریم و تعداد کلی کتابهای موجود در بایگانی 50 هزار جلد است و امیدواریم به یاری مسئولین و نهاد محترم کتابخانه ها و کارگزاران کتاب به تعداد این کتابها افزوده شود.

 حمیرا بیگلری مسئول کتابخانه امیر کبیر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری برنا در کرمانشاه در رابطه با فعالیت های مربوط به حوزه کودک کتابخانه اظهار کرد: فعالیت های ما در بخش کودک شامل غصه گویی، کلاس هایی کاردستی، نقاشی، تفکر و مهارت و بازی های گروهی نمایش های عروسکی است.

او افزود: در بخش دیگر کتابخانه فعالیت هایی نظیر نشست کتاب خوانی، حافظ خوانی ، مثنوی خوانی، نمایش نامه خوانی، کلاس های نقد کتاب و نمایشگاه کتاب را با مناسب های مختلف برگزار میکنیم.

بیگلری در مورد کتابهای مرجع موجود در کتابخانه اظهار کرد: کتاب های مرجع به صورت کامل مورد مطالعه قرار نمی گیرندو برای کسب اطلاعات خاصی به عنوان منبع اطلاعاتی از آن استفاده می شود، البته ما در کتابخانه کتاب هایی را داریم که به خاطر قیمت بالای آنها و کمیاب بودن در لیست کتاب های مرجع قرار داده ایم.

مسئول کتابخانه امیر کبیر ادامه داد: آمار کل کتاب های کتابخانه و کتاب های مرجع در حال حاضر 2100 جلد کتاب مرجع داریم و تعداد کلی کتابهای موجود در بایگانی 50 هزار جلد می باشد و امیدواریم به یاری مسئولین و نهاد محترم کتابخانه ها و کارگزاران کتاب به تعداد این کتابها افزوده شود.

وی در پایان افزود: توصیه بنده به عنوان یک کتابدار این است که این مکان یک کتابخانه ی عمومی می باشد و فقط مخصوص یک شخص خاص نیست از افرادی که در این مجموعه عضو می شوند تقاضا دارم در نگه داری و حفظ کتاب نهایت همکاری را داشته باشند.

همچنین در بخش دیگری از این گفت و گو، کتابدار بخش کودک کتابخانه امیر کبیر استان کرمانشاه در رابطه با آمار کتاب های بخش کودک اظهار کرد: که 4 هزار جلد کتاب در بخش کودک این کتابخانه موجود می باشد که با توجه به رده سنی افراد در اختیار آنها قرار می گیرد.

الهام خنجری افزود: رده سنی اعضای این بخش از 2 تا 12 سال است، در بخش تقسیم کتاب سه رده سنی داریم؛ گروه سنی از 1 تا 6 سالگی که کتابهای آنها به صورت برچسب صورتی جدا شده اند، گروه سنی دیگر از 6 تا 9 سالگی و آخرین گروه 9 تا 12 سال می باشد.

او در مورد نحوه دریافت کتاب توسط اعضا تصریح کرد: افراد بعد از دریافت کارت عضویت کتابخانه می توانند در هر جلسه ایی که مراجعه می کنند پنج جلد کتاب را به امانت بگیرند که مدت امانت 14 روز است و در صورت لزوم می توانند 14 روز دیگر زمان نگه داری کتاب را تمدید کنند.

در ادامه او در مورد فعالیت های شاخص این بخش به غصه گویی ، بازی های گروهی ، جمع خوانی ، مجله خوانی ، نمایش عروسکی ، نقاشی ، رنگ آمیزی ، کار دستی ، نشست های مدرسه ای ، بازدید های مهد کودک های مختلف از مجموعه و نمایشگاه های مختلف اشاره کردند.

خنجری همچنین افزود: زمان مراجعه به این مجموعه به صورت دو شیفت صبح و بعدازظهر از ساعت 8 صبح الی 18می باشد که در خدمت عموم مردم می باشیم.

وی در پایان بیان کرد: از علاقه مندان بخصوص والدین محترم و مهد کودک ها برای آشنایی کودکان با فعالیت های این مجموعه دعوت به عمل می آوریم، به ویژه اینکه 16 مهر ماه روز جهانی کودک است که تمامی این فعالیت ها در راس کارهای این بخش از کتابخانه قرار دارد.

انتهای پیام/ ک

333ق2

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز