توزیع بیش از ۲.۷میلیون مرسوله پستی طی ۶ ماه در آذربایجان‌غربی

۱۳۹۸/۰۷/۱۷ - ۱۳:۲۹:۴۰
کد خبر: ۹۰۸۸۹۰
توزیع بیش از ۲.۷میلیون مرسوله پستی طی ۶ ماه در آذربایجان‌غربی
مدیرکل پست آذربایجان‌غربی با اشاره به توزیع بیش از ۲.۷میلیون مرسوله در استان طی ۶ ماه نخست امسال گفت: طی این مدت ۷۰۰۰ مرسوله از خارج کشور وارد یا از استان به کشورهای دیگر ارسال شده است.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، مجید فرخی در جمع خبرنگاران به مناسبت فرارسیدن 9 اکتبر (17مهرماه) روز جهانی پست، با اشاره به فعالیت ۷۸۴ واحد پستی در سطح استان، گفت: از این تعداد ۲۲۸ دفتر ICT شهری، ۴۵۷ دفتر ICT روستایی، ۶۳ نمایندگی پستی و ۳۶ واحد دولتی و باجه مرکزی در حال ارائه خدمات پستی در سطح استان هستند.

وی ادامه داد: شرکت ملی پست و به طبع آن پست آذربایجان‌غربی در راستای سرعت بخشیدن و افزایش کیفیت ارائه خدمات پستی، از فناوری‌های نوین از جمله فناوری‌های IT بهره می‌برد بطوریکه تمامی مراحل ۴ گانه قبول، آماده‌سازی، رهسپاری و توزیع بصورت مکانیزه و بدون استفاده از کاغذ انجام می‌شود.

وی در مورد آمار توزیع مرسوله در استان نیز گفت: در طی 6 ماهه نخست امسال، ۲میلیون و ۷۶۳هزار مرسوله در سطح استان توزیع شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد کاهش داشته ضمن اینکه در هر ماه ۵۰۰۰ مرسوله از خارج کشور وارد استان و حدود ۲۰۰۰ مرسوله از استان به کشورهای دیگر ارسال می‌شود.

مدیرکل پست آذربایجان‌غربی رسالت پست را کاهش ترافیک و سفرهای غیرضروری عنوان و اضافه کرد: ۱۲۵ نامه‌رسان دولتی در سطح استان فعالیت دارند.

فرخی گفت: از ابتدای امسال و طی 6 ماه نخست، ۳۷۲۰۶ مورد کارت ملی، ثبت‌نام شده ضمن اینکه از ابتدای راه‌اندازی کارت ملی در کشور، از اول یک میلیون و ۷۴۱هزار کارت ملی در ۳۲ ایستگاه ثبت‌نام شده و استان آذربایجان‌غربی اولین استان در سطح کشور بوده که در مناطق روستایی مراکز ثبت‌نام کارت ملی هوشمند را راه‌اندازی کرده بود.

فرخی ادامه داد: در ۶ ماهه نخست سال ۴۸۰۰۰ کارت سوخت به استان وارد شده که از این تعداد ۱۰۰۰۰ کارت مخصوص خودروهای جدید و نوشماره بوده و ۱۰ درصد کارت سوخت‌ها نیز در باجه‌ها مانده‌اند.

وی اضافه کرد: پست وظایفی جز مرسولات پستی دارد و یکی از مهم‌ترین آنها تکمیل بانک اطلاعات کدپستی ۱۰ رقمی برای شناسایی مکان‌های شهروندان و طرح ملی GNAF (استانداردسازی مکان های گیرندگان مرسوله"آدرس ملی شهروندان") بوده که این طرح در ارومیه و خوی بصورت ۱۰۰ درصد تکمیل شده و بقیه شهرها هم در حال تکمیل شدن هستند.

مدیرکل پست آذربایجان‌غربی اظهار کرد: خرید اینترنتی در استان ۱۴،درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

وی با اشاره به عضویت پست ایران در جمع ۱۷۳ کشور دنیا در اتحادیه جهانی پست اظهار کرد: ایران رتبه ۴۸ جهان و در منطقه دومین کشور از لحاظ عملیات پستی است و هم اکنون نیز با تمامی این کشورها تعامل داریم.

فرخی خاطر نشان کرد: کارکنان پست در طول سال تنها ۷ روز تعطیلی دارند و در باقی روزها فعالیت دارند.

نظر شما