نشست خبری محمد صادق معتمدیان استاندارخراسان جنوبی به همراه معاونین تخصصی:

اجرای ۱۵ پروژه سنگین ملی در استان / ۱۳۰ میلیارد تومان مصوبه تکمیل جاده تاریخی بیرجند- قاین / تخصیص ۲ میلیون یورو برای جاده مرزماهیرود به ولایت فراه افغانستان / آغاز نهضت گلخانه ای با ایجاد ۸ هزار شغل در استان

۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۱۶:۳۴:۵۸
کد خبر: ۹۰۹۱۴۵
اجرای ۱۵ پروژه سنگین ملی در استان /  ۱۳۰ میلیارد تومان مصوبه تکمیل جاده تاریخی بیرجند- قاین / تخصیص ۲ میلیون یورو برای جاده مرزماهیرود به ولایت فراه افغانستان / آغاز نهضت گلخانه ای با ایجاد ۸ هزار شغل در استان
استاندارخراسان جنوبی با بیان اینکه بیش از 15 پروژه سنگین ملی درحال اجرایی است اما در تاریخ خراسان جنوبی 67 هکتار گلخانه ایجاد شده است عنوان کرد: تفاهم نامه با وزارت جهاد کشاورزی منجر به ایجاد 1000 هکتار گلخانه در استان خواهد شد و هیچ محدودیتی برای منابع آبی نداریم.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، نشست خبری محمد صادق معتمدیان استاندارخراسان جنوبی به همراه 4 معاونین تخصصی خود در حوزه مصوبات و نتایج بخشی از سفر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و تعدادی از وزرا، جمعی از مدیران بانک ها و دستگاه های اجرایی به بیرجند و همایش ملی روستا و عشایر در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد.

محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی از تمام زحمات و تلاش های رسانه های استان در پوشش رسانه ای سفر روزگذشته معاون اول در سطح ملی و استانی تقدیر و تشکر کرد و افزود: با تلاش هایی که مسولان استانی و مدیران ستادی استانداری طی چند هفته گذشته انجام شد که خوشبختانه دستاوردهای های خوبی را به همراه داشت.

وی با اشاره به رویکرد دولت نسبت به روستاها و عشایر گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب امکانات خوبی در حوزه زیرساختی روستاها و عشایر انجام شده است و هم اکنون ادامه داد.

وی با تاکید براینکه حوزه اشتغال روستایی یکی از مهمترین اولویت های دولت است گفت: برای اولین بار همایش ملی روز روستا در خارج از تهران برگزار شد که حضور معاون اول رئیس جمهور، 4 وزیر و 40 مدیر دستگاه های ارشد کشوری در این همایش حضور داشتند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: تامین آب به عنوان یکی از چالش های شرق کشور بود که با حضور وزیر نیرو و با مشارکت بانک ها، سازمان برنامه و بودجه برای اولین بار در کشور انجام شد.

وی ادامه داد: برای چهار شهرستان محروم  دستگاه های معینی را برای توسعه آن مشخص شد که طبق زمان بندی مشخص باید آن را انجام دهند.

معتمدیان تصریح کرد: مطرح شدن استان یکی از مهمترین اهداف ما در دعوت از مسولان کشوری است که خراسان جنوبی دارای عقب افتادگی های جدی است که برای رفع آن باید اقدامات جدی برداشته شود.

وی افزود: همکاری های خوب دولت، سازمان های توسعه ای برای توسعه خراسان جنوبی همکاری خوبی داشته اند. وی گفت: شهرهای سه قلعه در فردوس، عشق آباد در طبس اهداف بعدی ما برای توسعه و تامین زیرساخت های روستاها و بخش ها خواهد بود.

وی عنوان کرد: دستگاه های محرومیت زدایی و متولی توسعه روستاها بالغ بر 40 دستگاه در کشور هستند که از ظرفیت این دستگاه ها برای توسعه روستاهای خراسان جنوبی استفاده کنیم.

وی از ستادهماهنگی محرومیت زدایی به دبیری معاون عمرانی خبرداد و بیان کرد: شهرهای استان هم به تفکیک به دستگاه های متولی واگذار می شود تا کلیه نیازهای آن را احصا و اقداماتی نسبت به رفع مشکل آن اقدام شود.

وی ادامه داد: نهنبدان ستاد اجرایی فرمان امام ره با عاملیت بنیاد برکت، در بخش درح به کمیته امداد واگذار شد که معاون عمرانی وزارت کشور منابع مالی را در اختیار آن قرار دهند که 4 دستگاه دیگر هم متولی توسعه شهر درح شدند و هر دوماه باید گزارشی به معاون رئیس جمهور ارائه دهند.

استاندار خراسان جنوبی به کلنگزنی مجتمع های شبانه روزی آموزشی هم اشاره کرد و ادامه داد: این مجتمع دارای خوابگاه، زیرساخت ورزشی، 9 کلاس درس است که طی 18 ماه به بهره برداری می رسد.

وی یادآورشد: شهرستان زیرکوه با محوریت قرارگاه بسیج سازندگی طی سه ماه برنامه ای تنظیم شود تا در تامین زیرساخت ها و اشتغال آن عملیاتی شود.

 

وی به جاده بیرجند قاین اشاره کرد و گفت: مقررشد که 50 میلیارد تومان وزارت راه و 80 میلیارد تومان دیگر توسط بانک مسکن و یکی دیگر از بانک ها جذب و به پروژه جاده بیرجند قاین تزریق خواهد شد.

 

قانون برنامه توسعه ششم منجر به تزریق 4 هزار و 600 میلیارد ریال برای آب استان شد

 

 

وی ادامه داد: برای تامین آب پایدار در خراسان جنوبی مقررشد ایجاد مجتمع های آبرسانی احداث و به روستاهای استان آبرسانی کند که تاکنون 39 مجتمع آبرسانی با پیشرفت فیزیکی 60 درصدی دارد که کمتر از 500 میلیارد تومان برای تکمیل آن نیاز است که خوشبختانه با استفاده از فاینانس های داخلی و استفاده از قانون توسعه برنامه ششم توانستیم از ظرفیت های بانک ها بهره مندشویم.

وی گفت: بانک صادرات، بانک ملی با اعتبار 300 میلیارد تومان که 50 میلیارد تومان از این مبلغ برای تکمیل پروژه های آبرسانی عشایری توافق شد

وی با اشاره به اینکه مبلغ 100 میلیارد تومان آورده دولت و 60 میلیارد تومان سهم استانی است عنوان کرد: مجموعا 4 هزار و 600 میلیارد ریال تفاهم نامه آب منعقد شد که مقررشده تا پایان دولت دوازهم شاهد پایان مجتمع های آبرسانی در استان باشیم.

معتمدیان با بیان اینکه اولین استانی که سند سازگانی با کم آبی را به تصویب رساند خراسان جنوبی است بیان کرد: جهت گیری ما تغییر پیدا کرده است که ادبیات مشترک بین متولیان آب ایجاد شد و برای افق 1425 تکلیف سند ابی ما مشخص شده که 100 میلیون مترمکعب از همین سند سازگاری آب تامین می شود.

وی با بیان اینکه در تاریخ خراسان جنوبی 67 هکتار گلخانه ایجاد شده است عنوان کرد: تفاهم نامه با وزارت جهاد کشاورزی 1000 هکتار گلخانه در استان احداث خواهد شد و هیچ محدودیتی برای منابع آبی نداریم.وی ادامه داد: اجازه نخواهیم داد محصولات اب بر در استان کشت شود.

معتمدیان گفت: تا پایان سال جاری 60 میلیارد تومان برای احیا قنوات و سد خاکی عملیاتی کنیم.

وی از بهره برداری 100 بندخاکی تا دهه فجر به بهره برداری می رسد خبرداد و بیان کرد: اعتبارات احیاء قنوات 14 میلیارد تومان افزایش و  120 میلیارد تومان اعتبار ملی جهت احداث سیستم های نوین آبیاری در استان تخصیص خواهد یافت.

 

عملیات اجرایی قطعه 16 راه آهن کریدور شمال به جنوب ایران آغاز شد

 

وی با اشاره به اینکه در سند توسعه شرق کشور به کریدور شمال به جنوب کشور هم ذکر شده است افزود: هدف گذاری ما اتصال شهرستان بیرجند را به شهرستان گناباد بود که خوشبختانه کنسریوم توانستیم بخش خصوصی با استفاده از ظرفیت های صندوق توسعه ملی این پروژه راه اندازی شود که با نگاه ویژه دولت این پروژه راه آهن عملیات آن آغاز شد و هنوز این اول کار است.

وی با تاکید براینکه 3 هزار و 700 میلیارد تومان برای برای تکمیل این پروژه نیاز است بیان کرد: این پروژه 271 کیلومتر است برای اینکه زمان را از دست ندهیم قطعه 16 را به طول 32 کیلومتر را کلنگزنی کردیم و صفر تا صد پروژه مشخص است و هیچ موضوعی بلاتکلیف ندارد.

عکس: اکبری

نشست خبری استاندارر

نظر شما