خارج کردن ۲۷ توده کوچک و بزرگ از رحم یک دختر!

۱۳۹۸/۰۷/۱۷ - ۱۲:۰۰:۳۵
کد خبر: ۹۰۹۳۶۸
خارج کردن ۲۷ توده کوچک و بزرگ از رحم یک دختر!
با تلاش پزشکان در استان هرمزگان، ۲۷ توده کوچک و بزرگ از رحم یک دختر ۳۹ ساله در شهرستان بندرعباس خارج شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ جراح و متخصص زنان و زایمان بیمارستان شهید محمدی و خلیج فارس بندرعباس که عهده دار انجام این جراحی بود،  عصر سه شنبه در این خصوص گفت: بیمار به دلیل درد و خونریزی مزمن که سالها از آن رنج می برد به بیمارستان مراجعه کرد.

دکتر آمنه رنجبر بیان داشت: پس از مراجعه بیمار و انجام اقدامات تشخیصی، وجود تعداد زیادی توده کوچک و بزرگ که بزرگترین آن به ۸ سانتی می رسید در رحم بیمار مشاهده و تصمیم بر جراحی بیمار گرفته شد.

وی با اشاره به حساسیت این عمل جراحی با توجه به شمار بالای توده ها و گسترش آنها، افزود: این عمل جراحی به صورت باز و در مدت سه ساعت انجام شد.

رنجبر خاطرنشان کرد: به دلیل گسترش توده ها و درد و خونریزی، احتمال خارج کردن رحم وجود داشت که با توجه به بار روانی این موضوع برای بیمار و خانواده اش و اینکه بیمار مجرد بود، تیم جراحی تمام سعی خود را برای حفظ رحم بیمار انجام داد که در نهایت عمل با حفظ رحم بیمار با موفقیت انجام شد.

جراح و متخصص زنان و زایمان گفت: بیمار پس از عمل جراحی به مدت ۳ روز در بیمارستان بستری و تحت نظر بود و پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شد.

وی بر ضرورت توجه جدی تر شهروندان به پیشگیری برای ارتقای سلامتی تاکید کرد و افزود: برای پیشگیری و تشخیص زودرس چنین توده هایی، به زنان و بویژه دختران جوان توصیه می شود در طول سال چندین نوبت سونوگرافی انجام دهند.

 

 

نظر شما