در شش ماهه ی اول سال جاری؛

نرخ بیکاری در البرز ۲ درصد کاهش داشته است

۱۳۹۸/۰۷/۱۸ - ۱۳:۲۳:۰۸
کد خبر: ۹۰۹۸۹۸
نرخ بیکاری در البرز ۲ درصد کاهش داشته است
استاندار البرز از کاهش 2 درصدی نرخ بیکاری در نیمه ی اول سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از البرز، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، شهبازی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در محل اتاق بازرگانی استان برگزار شد، با تاکید بر اینکه بخش خصوصی البرز بازوی توانمند دولت در توسعه و شکوفایی اقتصاد است، اظهار کرد: خرسندم که طی یک سال اخیر بعنوان استاندار البرز در جلسات حوزه اقتصادی اعم از شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، کارگروه اشتغال و... که سر وقت و مستمر برگزار شده، حضور یافته ام و ثمر و نتیجه لازم را نیز از این نشست ها اخذ کرده ایم.

وی با اشاره به رشد صادرات در البرز گفت: در بخش صادرات بسیاری از استان ها رشد منفی داشته اند ولی امسال البرز در 6 ماهه اول سال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد 42 درصدی بلحاظ دلاری و ریالی را تجربه کرده است.

 شهبازی همچنین به کاهش 2 درصدی نرخ بیکاری در نیمه ی اول سال جاری اشاره کرد و افزود: در اشتغال نیز طبق اطلاعات اخذ شده از مرکز آمار ایران در بهار سال 98 نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 1.6 نرخ بیکاری را داشته و در تابستان امسال نیز نسبت به سال قبل کاهش 8 دهم درصدی را داشتیم که در مجموع در 6 ماهه سال 98 نسبت به نیمه اول سال 97 بیش از 2 درصد کاهش نرخ بیکاری را برای البرز شاهد بوده ایم. 

استاندار البرز با بیان اینکه برای نخستین بار در البرز نرخ مشارکت اقتصادی در سال 98 افزایش یافته است، گفت: نرخ مهاجرت البرز 1.17 درصد است که به طور متوسط سالی 70 هزار نفر به جمعیت البرز افزوده می شود که این رشد جمعیت مسئولیت ما را برای ایجاد اشتغال، رفاه، تقویت زیرساخت ها و... سنگین تر می کند.

وی ادامه داد: جوانانی که با امید اشتغال به البرز مهاجرت می کنند، در صورت عدم توفیق در دستیابی به اشتغال شرایط خوبی نخواهند داشت، بنابراین باید بستر اشتغال جوانان در البرز با توجه به رشد روز افزون مهاجرت ها مهیا شود.

شهبازی همچنین با بیان اینکه البرز در جذب سرمایه گذار جزو 3 استان اول کشور محسوب می شود، افزود: اکنون این استان که بیش از 80 درصد بنیه تحقیقاتی و کشاورزی کشور را در خود جای داده، دارای 200 هکتار کشت گلخانه ای است و امسال با تدابیری که اتخاذ شد، برای 300 هکتار دیگر در این راستا برنامه ریزی شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز