سرپرست بیمه سلامت گلستان خبر داد:

اجرای طرح پوشش بیمه اجباری از آبان ماه/ دهک بندی افراد برای تعیین میزان پرداختی حق بیمه سلامت

۱۳۹۸/۰۷/۱۸ - ۱۹:۱۷:۰۱
کد خبر: ۹۰۹۹۴۱
اجرای طرح پوشش بیمه اجباری از آبان ماه/ دهک بندی افراد برای تعیین میزان پرداختی حق بیمه سلامت
سرپرست بیمه سلامت گلستان ضمن بیان اینکه طرح پوشش بیمه اجباری از آبان ماه اجرایی خواهد شد گفت: براساس دهک بندی صورت گرفته دهک اول تا سوم هیچ گونه وجهی پرداخت نمی کنند و دهک چهار ۵۰ درصد حق بیمه و از دهک پنجم تا دهم ۱۰۰ درصد حق بیمه را پرداخت خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مهرداد کمانگری در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان با اشاره به قانون اجباری شدن بیمه برای تمام افراد اظهار کرد: طبق قانون دولت موظف است از طریق آزمون وسع همه افراد را تحت پوشش بیمه همگانی قرار دهد.

وی بیان داشت:  این قانون از هفته بیمه سلامت در کشور اجرا می شود و افراد فاقد پوشش هر نوع بیمه ای، از خدمات بیمه سلامت بهره مند خواهند شد.

وی ادامه داد: براساس دهک بندی صورت گرفته دهک اول تا سوم هیچ گونه وجهی پرداخت نمی کنند و دهک چهار ۵۰ درصد حق بیمه و از دهک پنجم تا دهم ۱۰۰ درصد حق بیمه را پرداخت خواهند کرد.

کمانگری اضافه کرد: دهک های پنجم تا دهم بایستی حق بیمه به مبلغ ماهیانه 48 هزار و 500 تومان که به صورت سالیانه دریافت میشود را پرداخت نمایند.

وی با اشاره به اینکه مددجویان کمیته امداد و بهزیستی مورد دهک بندی قرار نمیگیرند افزود: تمام افرادی که فاقد بیمه سلامت هستند در سامانه ثبت نام و توسط وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی مورد دهک بندی برای تحت پوشش قرار گرفتن بیمه سلامت قرار میگیرند که این طرح از آبان ماه اجرایی خواهد شد.

سرپرست بیمه سلامت استان ضمن بیان اینکه در حال حاضر تقریبا تمام روستاییان تحت پوشش بیمه سلامت هستند یادآور شد: روستاییان تازمانی که دفترچه آنان تا دو سال آینده اعتبار داشته باشد میتوانند از خدمات رایگان بیمه سلامت استفاده کنند و دهک بندی نمیشوند و هنگامی که برای تمدید دفتر چه مراجعه نمایند مورد دهک بندی قرار می گیرند.

کمانگری گفت: طبق آمار برآوردی 5 درصد گلستانی ها فاقد بیمه هستند و با آغاز این طرح بایستی افراد فاقد بیمه برای ثبت نام به دفاتر پیشخوان دولت و یا بیمه سلامت مراجعه نمایند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر بالغ بر یک میلیون و 100 هزار نفر در کل استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که از این تعداد حدود 800 هزار نفر از آنان بیمه روستایی، 104 هزار نفر بیمه همگانی، 120 هزار نفر از طریق سیستم کارمندی و بیش از 40 هزار نفر از بیمه سایر اقشار استفاده می کنند.

وی تاکید کرد:  حدود 70 درصد بیمه شدگان در سراسر استان از خدمات رایگان بیمه سلامت استفاده میکنند و پرداختی ندارند.

 

برنامه های شاخص هفته بیمه سلامت

 

کمانگری در ادامه با اشاره به هفته بیمه سلامت بیان داشت: سوم تا نهم آبان ماه به نام هفته بیمه سلامت نامگذاری شده که در این هفته برنامه هایی را برگزار خواهیم کرد.

وی در خصوص نامگذاری هفته بیمه سلامت گفت: بیمه سلامت، توانمندسازی و ترویج فرهنگ عمومی، بیمه سلامت، سازمان الکترونیک و هوشمندسازی، بیمه سلامت، سطح بندی و نظام ارجاع، بیمه سلامت، پوشش بیمه همگانی و حفاظت از بیمه شدگان، بیمه سلامت، حقوق شهروندی و مشتری مداری، بیمه سلامت، تجمیع منابع و خرید راهبردی و بیمه سلامت، مشارکت های اجتماعی و شرکای کاری عناوین این هفته خواهد بود.

وی تصریح کرد: به صدا درآمدن زنگ بیمه سلامت در مدارس، برگزاری یادواره شهدا و مراسم تجلیل از ایثارگران و خانواده های معظم شهدا، برپایی نمایشگاه، دیدار با مسئولان، شرکت در نماز جمعه و چک کردن فشار خون نمازگزاران، برگزاری مسابقات ورزشی، هنری و فرهنگی، بازدید از مراکز سلامت، تبلیغات محیطی، نشست های خبری و غیره از جمله برنامه های شاخص پیش بینی شده برای هفته بیمه سلامت است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز