انتظار رییس اتاق ارومیه، در اجلاس روسای اتاقهای بازرگانی سراسر کشور :

سیستم های گمرکی در منطقه مرزی استان آذربایجان غربی باید به روز شوند

۱۳۹۸/۰۷/۱۸ - ۲۰:۳۴:۵۷
کد خبر: ۹۱۰۰۱۳
سیستم های گمرکی در منطقه مرزی استان آذربایجان غربی باید به روز شوند
روسای اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سراسر کشور در نشست امروز خود در ارومیه، به بررسی وضعیت لایحه قانون مالیات بر ارزش افزوده و همچنین چگونگی حضور ایران در منطقه اوراسیا پرداختند.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، در این نشست که به میزبانی اتاق ارومیه و با حضور استاندار آذربایجان غربی و نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد ، حسن انتظار رئیس اتاق ارومیه ضمن اشاره به تاریخچه تاسیس اتاق ارومیه در حدود 85 سال پیش ، به تشریح فعالیت های اتاق ارومیه پرداخت و بیان داشت: اتاق ارومیه از چند سال گذشته مبادرت به ایجاد شعب نمایندگی در شهرستان های استان در راستای پیگیری مطالبات و تسهیل خدمات دهی به اعضاء نموده است.

 انتظار با اشاره به توجه ویژه استاندار آذربایجان غربی به اتاق بازرگانی و پیگیری مسائل و مشکلات مورد نظر ، بر ضرورت افزایش اختیارات استانداران تاکید نمود.

حسن انتظار، رئیس اتاق ارومیه، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت تولید و تجارت در استان آذربایجان غربی تصریح کرد: این استان از نظر تولید انواع میوه و وجود صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی رشد قابل توجهی داشته است.

انتظار افزود : همچنین منابع غنی معدنی در اخیتار دارد که می توان روی آنها سرمایه گذاری کرد و وظیفه ما در مورد این بخش شناسایی ظرفیت ها و معرفی آنها به بخش خصوصی است.

 این فعال اقتصادی همچنین به پتانسیل های گردشگری این منطقه اشاره کردو گفت: یکی از بزرگترین داشته های این استان، طبیعت بکر و آثار باستانی با قدمت طولانی است که نباید نادیده گرفته شوند.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران وضعیت مرزهای این استان با عراق و ترکیه را نامساعد خواند و خواستار بازنگری و اصلاح کمبودها در این مناطق شد و تاکید کرد: لازم است سیستم های گمرکی فعال در این بخش به روز شوند.

انتظار در ادامه از بی توجهی دستگاه های تصمیم گیرنده به نظرات و دیدگاه های بخش خصوصی انتقاد کرد و خواستار اصلاح این روند شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز