معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر گلستان:

ارائه خدمات تیم سحر هلال احمر گلستان با اجرای نذر آب ۲ در نیمروز

۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۱:۱۷:۲۷
کد خبر: ۹۱۰۴۴۵
ارائه خدمات تیم سحر هلال احمر گلستان با اجرای نذر آب ۲ در نیمروز
همراه با اعزام کاروان سلامت پزشکی به مناطق محروم شهرستان نیمروز استان سیستان و بلوچستان، اعضای جوان تیم سحر جمعیت هلال احمر گلستان در حوزه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی و حمایت های روانی، خدمات خود را با اجرای برنامه های متعدد به کودکان مناطق محروم ارائه می کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ الهام اختری با اعلام این خبر گفت: اعزام اعضای آموزش دیده تیم سحر جمعیت هلال احمر گلستان با هدف انجام فعالیت های بشردوستانه بر محور ایجاد نشاط، شادابی، همدلی و تقویت مشارکت اجتماعی و کار گروهی ویژه کودکان مناطق محروم شهرستان نیمروز در دستور کار قرار گرفته است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر گلستان خاطر نشان کرد: اعضای تیم سحر جمعیت هلال احمر گلستان با اجرای بازی های گروهی عروسک گردانی ، قصه خوانی توسط نوجوانان و مسابقه نقاشی تلاش نمودند کار گروهی، مشارکت و صلح و دوستی را ترویج کنند.

وی با اشاره به لزوم توجه به فرهنگ و آداب و سنن منطقه سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: کارگاه صنایع دستی با برنامه هایی چون آموزش ساخت عروسک های محلی منطقه، ساخت دستبند و آموزش نقاشی با پارچه با عنوان کلاژ توسط اعضای تیم سحر گلستان با مشارکت حداکثری نوجوانان اجرا شده است.

اختری گفت: نظر به اجرای موفق طرح ملی دادرس (دانش آموز آماده در روزهای سخت) و لزوم خود امدادی،کارگاه آموزشی مباحث کاربردی امداد و کمک های اولیه برای نوجوانان علاقه مند با هدف تربیت و شعار هر خانواده یک امدادگر ؛ برگزار شده است.

وی با اشاره به وجود مشکلات فراوان در مناطق محروم و تاثیرات فراوان روانشناختی بر کودکان و نوجوانان ، خاطر نشان کرد: مشاوره های روانشناسی همراه با ایجاد فضایی  صمیمانه و محبت آمیز با هدف حمایت های روانی و اجتماعی از دیگر برنامه های اعضای تیم سحر بوده است.

گفتنی است با توجه به آستانه آغاز سال تحصیلی جدید  لوازم التحریر و نوشت افزار رایگان در میان کودکان و نوجوانان توزیع شده است.

 

نظر شما