تردد زائران از مرز شلمچه از ۶۰۰ هزار نفر گذشت

۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۸:۰۰:۳۷
کد خبر: ۹۱۰۴۹۲
تردد زائران از مرز شلمچه از ۶۰۰ هزار نفر گذشت
سرپرست پایانه مرزی شلمچه گفت: با گذشت ۱۳ روز از ماه صفر (هشتم مهرماه تاکنون ) ۶۰۰ هزار زائر ایرانی و خارجی از گذرگاه مرزی شلمچه راهی عتبات عالیات شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ جمال حمیدی روز شنبه تردد روزانه زائران اربعین حسینی از گذرگاه شلمچه را بیش از ۱۱۰ هزار نفر بیان کرد و گفت: آمار تردد اتباع خارجی نیز از ۳۰۰ نفر در روز به پنج هزار نفر رسیده است.

وی همچنین در خصوص امکانات فراهم شده برای جا به جایی و انتقال زائران بازگشته از عراق در مرز شلمچه گفت: ۱۵۰ دستگاه اتوبوس در مرز شلمچه مستقر هستند و  امروز تابلوهای راهنما برای استقرار اتوبوس های ۱۰ استان در محل پایانه شلمچه نصب شده و آمادگی کامل برای انتقال زائران بازگشته از عراق وجود دارد.

حمیدی با اشاره به امکانات تامین شده برای زائران گفت: در پایانه مرزی شلمچه هیچگونه کمبودی وجود ندارد و تمام امکانات برای زائران مهیا شده و حدود ۱۱۰ چشمه سرویس بهداشتی وجود دارد و تامین آب نیز مدیریت شده است.

حمیدی در ادامه گفت: به منظور رفع نیاز و کمبود وسیله نقلیه برای جا به جایی زائران در عراق هماهنگی لازم با  شرکت های حمل و نقل صورت گرفته است و ۱۵۰ دستگاه به عراق اعزام شدند.

سرپرست پایانه مرزی شلمچه گفت: بین ۳۰ تا ۴۰ دستگاه کامیون نیز برای کمک به جا به جایی زائران در حال طی کردن مراحل گذرنامه و اعزام به خاک عراق هستند.

حمیدی شمار گیت های گذرنامه پایانه مرزی شلمچه را ۵۰ گیت بیان کرد و گفت: از این تعداد ۲۴ گیت اضطراری در پایانه مرزی برای گذر زائران در نظر گرفته شده است.

 در اربعین پارسال بیش از ۵۳۵ هزار زائر ایرانی و خارجی از مرز شلمچه تردد کردند که از این تعداد ۳۹۶ هزار و ۶۷۲ زائر ایرانی و ۱۳۸ هزار و ۴۷۰ نفر زائر خارجی بودند.

چذابه در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر ۲ گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی می باشد.

 ۲۷ مهرماه در ایران و عراق اربعین حسینی است.

حرکت زائران کربلا به سمت ۲ گذرگاه بین المللی چذابه و شلمچه در استان خوزستان در حالیکه هفت روز تا اربعین حسینی باقی مانده شتاب گرفته است.

 

نظر شما