در نشستی با حضور استاندار و امام جمعه اردبیل:

مشکلات مردم هشتجین و عنبران بررسی شد

۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۲:۴۱:۰۳
کد خبر: ۹۱۰۵۵۶
مشکلات مردم  هشتجین و عنبران بررسی شد
با حضور استاندار و امام جمعه اردبیل، مشکلات مردم اهل سنت هشتجین و عنبران بررسی شد.

به گزارش برنا،اکبر بهنام جو در نشست با جمعی از مسوولان بخش های عنبران و هشجین که در دفتر امام جمعه اردبیل برگزار شد اظهار کرد: تامین آب موقت برای شهر عنبران و بخشی از نمین انجام شده و جهت انتقال آب از سمت آبی بیگلو تا ایستگاه پمپاژ ۶۰۰میلیارد ریال اعتبار لازم دارد.

استاندار اردبیل گفت: ۱۵۰میلیارد ریال از محل بودجه عمرانی استان و ۱۵۰میلیارد ریال از محل اعتبارات آب منطقه ای تامین شده و بخشی از مصالح مورد نیاز خریداری شده است.

وی با بیان اینکه سد عنبران از محل اعتبارات مهار آبهای مرزی شروع شده است گفت:این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۱۵درصد به جهت مشکل اعتباری متوقف شده و همه پروژه های مشابه باید از صندوق ذخیره ارزی تامین اعتبار شوند.

استاندار اردبیل تامین تسهیلات برای بهسازی خانه های روستایی را یادآور شد و افزود: طرح هادی روستای عنبران علیا با محوریت گردشگری انجام شده و برای بهسازی روستاهای این بخش۲۰ میلیون تومان بلاعوض و ۸۰میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت اعطا می شود.

وی با بیان اینکه برای زنان بی سرپرست روستایی ۱۵ میلیون تومان وام پرداخت می شود گفت: عنبران از لحاظ صنایع دستی و بافت گلیم و ورنی قطب بوده و زنان بخش عنبران در صنایع دستی تلاش فراوانی دارند.

رییس شورای اشتغال استان ایجاد اشتغال در بخش های عنبران و هشجین را از اولویت ها بر شمرد و گفت: ایجاد شهرک خصوصی تولید لوازم خانگی و انواع کاغذ در روستای اورنج بخش عنبران می تواند در فاز اول به اشتغال بیش از ۵۰۰نفر منجر شود.

وی همچنین در رابطه با مشکلات بخش هشجین خلخال گفت: برای آسفالت ۱۳ کیلومتر از راه هشتجین بیش از ۲۰میلیارد تومان بودجه لازم است و از اعتبارات عمرانی شهرستان خلخال مبلغی برای این مسیر در نظر گرفته شده و ۱۲میلیارد تومان نیز سازمان مدیریت به این پروژه اختصاص داده است‌.

اکبر بهنام جو مشکلات مالی و افزایش قیمت مصالح در دو سال اخیر را از مسایل پیمانکاران بر شمرد و افزود: تلاش دولت و مدیران دستگاه های اجرایی در استان برای حل مشکلات شهرهای کم برخوردار قابل توجه است و هنر مدیر این حل مشکلات مردم و کار در مواقع بحران است.

وی ایجاد مجتمع بین راهی هشجین در حاشیه قزل اوزن را ضروری دانست و گفت: ایجاد بازارچه صنایع دستی به منظور توسعه منطقه و درآمد پایدار برای شهرداری می تواند برای هشجین مفید باشد.

بهنام جو احداث آبخیزداری را برای کشاورزی و باغداری مهم ارزیابی کرد و افزود: ۴۰میلیارد تومان اعتبار برای طرح های آبخیزداری استان تخصیص یافته است و برای این منظور کارهای زیربنایی خوبی انجام شده است.

این مسئول تصریح کرد و افزود:مجوز ایجاد ناحیه صنعتی هشجین در سفر اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت اخذ شده و زیر ساخت های لازم این شهرک انجام می شود‌.

امام جمعه اردبیل هم گفت: خورش رستم باید به یکی از مراکز گردشگری استان تبدیل شود.

سید حسن عاملی گفت: ظرفیت‌های گردشگری این شهر ایجاب می کند سرمایه گذاری لازم در این منطقه انجام شده و این شهر را از بن بست خارج کرد.

وی در ادامه رفع مشکل آب عنبران را خواستار شد و گفت: مردم عنبران چندین سال است که با مشکل آب روبرو هستند و من از دولتمردان می خواهم نسبت به رفع این مشکل اقدام سریع انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در استان از اقدامات انجام گرفته در این خصوص در منطقه تشکر و بر اتمام آن تاکید کرد.

در این جلسه مسولان بخش های عنبران و هشجین دغدغه های خود را تشریح کردند‌.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز