مدیرکل تعاون،کار ورفاه اجتماعی لرستان:

پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی به یک هزار و ۱۵۶طرح در لرستان

۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۵:۰۲:۲۷
کد خبر: ۹۱۰۷۰۹
پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی به یک هزار و ۱۵۶طرح در لرستان
علی آشتاب گفت: یک هزار و ۱۵۶ طرح اشتغال روستایی استان با ظرفیت پنج هزار فرصت شغلی، موفق به دریافت تسهیلات شده‎ اند.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛ آشتاب روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد : از زمان آغاز پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی طی ۲ سال گذشته تا کنون ۲۱۵ میلیارد و ۱۸۴ میلیون تومان وام پرداخت شده است.

اوافزود:  بسیاری از این تسهیلات در جلسات کارگروه اشتغال استان تصویب شده  وامسال در این راستا ۶۴ مصوبه با برگزاری هفت جلسه تایید شده و مابقی نیز در حال پیگیری هستند.

آشتاب تصریح کرد:  از این تعداد ۴۲ مصوبه معادل ۶۵.۶ درصد اجرایی شده است و در این جلسات علاوه بر تصویب تسهیلات، مواردی همچون اجرایی کردن مشوق های ابلاغی دولت، یارانه دستمزد، مشاغل خانگی و معافیت بیمه سهم کارفرمایان پیگیری شد.

به گفته او  این جلسات با موضوع توسعه اشتغال در مناطق روستایی و عشایر با هدف توسعه روستاها و جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها ، اجرایی نمودن مشوق های ابلاغی دولت از جمله طرح کارورزی فارغ التصیلان دانشگاهی ، یارانه دستمزد ، مشاغل خانگی ، معافیت بیمه سهم کارفرمایان وهمچنین توجه به اشتغال حمایتی برای خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی ( ره ) بهزیستی و بنباد شهید ، پیگیری مسائل و مشکلات مجریان طرحهای اقتصادی در بنگاها و دستگاههای اجرایی ، رصد و ارزیابی تسهیلات پرداختی با هدف اجرایی شدن طرحهای بهرمند از تسهیلات برگزار شده است .

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی  گفت:  یکی از جلسات کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان لرستان با حضور معاونین وزیر جهت بررسی و رفع مشکلات طرحهای اقتصادی به ویژه مناطق سیل زده استان بوده است .

علی آشتاب ضمن اشاره به وظایف کارگروه اشتغال و‌ سرمایه‌گذاری استان ،یادآورشد: توزیع تسهیلات و منابع پیش بینی شده استان در قوانین بودجه و سایر مقررات و تصویب طرحها با هدف جذب سرمایه یا توسعه اشتغال در استان ، هماهنگی در زمینه ایجاد اشتغال در مناطق توسعه نیافته و کمتر توسعه یافته استان و انجام هماهنگی با دستگاههای اجرایی استان جهت اخذ مجوزهای لازم بخشی از وظایف کارگروه اشتغال استان می باشد.

 

نظر شما