رئیس فدراسیون ورزش های همگانی:

ورزش های همگانی باید اصلاح رفتار را در مخاطب مدیریت کند

۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۶:۳۶:۳۸
کد خبر: ۹۱۰۷۶۷
ورزش های همگانی باید اصلاح رفتار را در مخاطب مدیریت کند
رئیس فدراسیون ورزش های همگانی گفت: صورت مسأله ی اصلی در توسعه ی پایدار ورزش های همگانی کشور، برگزاری رویداد نیست؛ بلکه باید رفتار و سبک زندگی مخاطب را اصلاح کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از البرز، افشین مولایی بعد از ظهر امروز در مجمع انتخاباتی هیأت ورزش های همگانی استان البرز ضمن تبریک به رئیس منتخب این هیأت اظهار داشت: امیدوارم که رئیس هیأت با احساس مسئولیت بتواند عملکرد خوبی را در چارچوب سیاست های فدراسیون و اداره کل ارائه دهد.

وی با اشاره به این نکته که وضعیت سلامت مردم ایران چندان مناسب نیست، افزود: سرعت سالمندی در ایران بسیار زیاد است و ما در دو دهه ی آینده تا اندازه ی زیادی با چالش سلامت و کهنسالی مواجه خواهیم بود.

مولایی با تأکید بر این نکته که امروزه سبک زندگی مردم، سبک زندگی غیر فعال است، گفت: یکی از عواملی که می تواند سبک زندگی مردم را دچار اصلاح و تحول کند، فعالیت های بدنی و ورزش است.

وی تصریح کرد: ما در اصلاح سبک زندگی مردم چندان موفق نبوده ایم و علی رغم تمام تلاش هایی که انجام داده ایم، نتوانسته ایم ورزش را به عنوان بخشی جدی از زندگی تعریف کنیم.

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی در ادامه بیان داشت: استفاده ی روزافزون و حتی افراطی از تکنولوژی باعث شده که ما کوچکترین کارهای خود را نیز با استفاده از فضای مجازی انجام دهیم و در نتیجه به سمت کم تحرکی پیش رفته ایم.

وی مسئولیت هیأت ورزش های همگانی را مدیریت اصلاح رفتار در مخاطب دانست و اضافه کرد: اگر ما بتوانیم در یک بازه ی زمانی 10 ساله، استراتزی های جامعی را تدوین کنیم، می توانیم به اصلاح سبک زندگی مردم امیدوار باشیم.

این مسئول همچنین با اشاره به لایحه ی شرح وظایف، اختیارات و اهداف وزارت ورزش و جوانان، خاطرنشان کرد: اولین وظیفه ی وزارت ورزش و جوانان در لایحه ی اخیر، توسعه ی ورزش همگانی است و باید با به کارگیری افراد متخصص و مجرب ورزش همگانی به این مهم دست یافت.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که هیأت های ورزش همگانی در سراسر کشور بتوانند با شناخت گروه های مخاطب و نیازهای آنها و نیز کاهش موانع برنامه های ملی، در جهت بهبود وضعیت جسمانی مردم گام بردارند.    

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز