رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج خبر داد:

آغاز پویش "از خودمان شروع کنیم و قاطی نکنیم" در کرج

۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۰۹:۰۴:۲۴
کد خبر: ۹۱۴۱۳۹
آغاز پویش از خودمان شروع کنیم و قاطی نکنیم در کرج
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با اشاره به راه اندازی پویشی به نام "از خودمان شروع کنیم و قاطی نکنیم" گفت: ظرف چند روز آینده ایستگاه های اتوبوس و بیلبوردهای محیطی و تلویزیون های شهری نیز این پویش را دنبال می کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از البرز، احمد خیری  با اشاره به اینکه روزانه حدود یک هزار و ۵۰۰ تن زباله تر و خشک در استان البرز تولید می شود، اظهار کرد: در مناطق دهگانه شهر کرج این رقم‌ به ۸۰۰ تن می رسد که کاهش این مقدار نیازمند فرهنگ سازی و عزم جدی است.

وی از آغاز عملیات اجرایی طرح تفکیک زباله از مبدا در استان البرز خبر داد و گفت: تفکیک زباله از اهمیت زیادی برخوردار است؛ زیرا با این کار زباله های مرطوب که به ایجاد شیرابه کمک می کند کنترل و زباله های خشک مثل شیشه و کاغذ که قابلیت بازیافت دارند نیز جداسازی می شوند.

خیری همچنین به اجرای طرح جدید دیگری در سطح استان البرز اشاره کرد و افزود: چند دستگاه وانت بار با استفاده از سامانه های هوشمند و اپلیکیشن های جدید جهت جمع آوری زباله های خشک با اعلام شهروندان در محل حاضر شده و اقدام به جمع آوری مواد بازیافتی می کنند.

وی ادامه داد: هر منطقه کرج به ۱۲ محله تقسیم شده و طبق زمان بندی مشخص خودروها جهت جمع آوری پسماندهای تفکیک شده در محله ها حضور می یابند.

رییس سازمان مدیریت پسماند با اشاره به این که طرح تفکیک از مبدا تاکنون به صورت محله محور انجام شده است، گفت: تلاش می کنیم طرح های جدید در تمام مناطق اجرا شوند و در یک منطقه به صورت پایلوت جمع آوری مکانیزه نیز صورت گیرد.

وی افزود: در حال حاضر با بازنگری این طرح در مراحل شناسایی پیمانکار هستیم و باید زیرساخت های خاصی وجود داشته باشد تا ظرف دو ماه آینده اجرایی شود.

این مسئول در پایان از شهروندان خواست به پویش های کاهش تولید زباله بپیوندند تا حجم تولید روزانه یک هزار و ۵۰۰ تن زباله در استان کاهش یابد و در پی آن محیط زیستی سالمتر برای آیندگان باقی بماند.


 

نظر شما