استاندار خراسان رضوی در بازدید از نمایشگاه کتاب مطرح کرد :

مشهد صلاحیت این را دارد که در حوزه فرهنگ سرآمد کشور باشد

۱۳۹۸/۰۸/۱۰ - ۱۹:۰۱:۳۶
کد خبر: ۹۱۸۵۶۸
مشهد صلاحیت این را دارد که در حوزه فرهنگ سرآمد کشور باشد
استاندار خراسان رضوی گفت : امسال استقبال از ناشرین در نمایشگاه کتاب بسیار خوب بوده است که البته با توجه به پیشینه فرهنگی شهر مشهد ، این صلاحییت را دارد که در حوزه فرهنگ سرآمد کشور باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی در بازدید از بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی مشهد  در جمع خبرنگاران افزود :  "نمایشگاه کتاب" امسال خیلی بهتر از سال گذشته برگزار شده  و استقبال  ناشرین  ازاین  نمایشگاه خیلی خوب بوده است . خوشبختانه یکی از ویژگی های مثبت "نمایشگاه کتاب "امسال حضور  ناشرین  خارجی  در غرفه های نمایشگاه است . 

وی در خصوص ظرفیت های بالای فرهنگی خراسان تصریح کرد : مشهد شایستگی  این را را داردد در حوزه کتاب فرهنگ و ادب  سر آمددر  کشور باشد و همان طور که از  تاریخ خراسان  پیداست این خطه از کشور محل پرورش ادیبان و شاعران بسیار بزرگی در کشور بوده است .

 استاندار خراسان رضوی   با اشاره به گرانی کاغذ اظهار داشت :علی رغم اینکه امسال  با بحران گرانی کاغذ مواجه بودیم ، در طی بازدید از غرفه های ناشرین و گفت وگو با آنها ، گفتند که مشکل گرانی کاغذ بهتر شده و اکنون از این بابت مشکلی برای ناشرین وجود ندارد .

رزم حسینی با تاکید بر شعار امسال نمایشگاه ، که "کتاب پیشران مثلث توسعه اقتصادی معرفی شده بیان کرد : یکی از بزگترین مشکلات اقتصادی در حال حاضر ما در کشور ، فرهنگ اقتصاد است و باید علمای دین فرهنگ اقتصادی را در جامعه گسترش دهند و همه ایرانیان به خصوص جوانان نیز باید از محل کار افرینی و تلاش توانمندی این را داشته باشند که زندگی خود را اداره کنند .

وی ادامه داد: باید فضایی در کشور به وجود بیاید که مردم دیگر یارانه بگیر نباشند بلکه توانایی این را داشته باشند که به دیگران نیز یارانه بدهند و رسیدن به چنین مرحله ای جزو فرهنگ دینی ماست . و قبول داریم که در این زمینه بخشی در بخشی از کار مشکلاتی وجود دارد و باید در این راه اصحاب فرهنگ و هنر نهضتی را راه بیاندازند.

استاندار خراسان رضوی در خصوص وضعیت انتشارات در کشور گفت : مراکز انتشا راتی ما و همچنین تعداد دانشگاه های ما نسبت به قبل از انقلاب افزایش پیدا کرده و اکنون در تمامی مراکز استان ها انتشارات قوی و خوبی داریم . اما ممکن است اصحاب فرهنگ از ما انتظاراتی داشته باشند که باید همگی  مسئولین کمک کنند تا به سطح مورد رضایت جامعه برسیم.

گزارشگر : نگار طاهونچی

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز