از ابتدای مهر ماه صورت پذیرفت؛

پهلوگیری ۶ کشتی حامل ۳۴۰ هزار تن کالای اساسی در بندر چابهار

۱۳۹۸/۰۸/۱۲ - ۱۱:۳۶:۴۹
کد خبر: ۹۱۹۳۳۳
پهلوگیری ۶ کشتی حامل ۳۴۰ هزار تن کالای اساسی در بندر چابهار
معاون بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از ورود ۳۴۰ هزار تن کالای اساسی از اول مهرماه امسال به بندر چابهار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا و به نقل از پایگاه خبری اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، حسین شهدادی اظهار داشت: از ابتدای مهرماه امسال ۶ کشتی حامل کالای اساسی شامل جو و ذرت دامی، شکر خام و برنج در مجموع با ظرفیت ۳۴۰ هزار تن در بندر چابهار پهلو گرفته و تاکنون ۲۱۰ هزار تن آن تخلیه شده و فرایند تخلیه کشتی ذرت نیز در حال انجام است.

وی با اشاره به بارگیری و خروج ۷۰ درصد کالاهای تخلیه شده از بندر در یک ماه گذشته ادامه داد: روند خروج کالا به صورت میانگین روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ تن از بندر چابهار در جریان است، چراکه اولویت اصلی این اداره کل جلوگیری از رسوب کالا در بنادر به منظور استفاده مطلوب از ظرفیت‌های بندری و تسریع جریان کالاهای وارداتی است.

به گفته معاون بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، فاکتورهای تاثیرگذار در جریان رسوب و افزایش ماندگاری کالا در بنادر کشور، تغییر سریع قوانین، تعدد و کثرت مراجع صدور بخشنامه‌ها و گاهی تفاسیر متفاوت از بخشنامه‌ها به صورت ناخواسته است.

شهدادی با اشاره به ماده ۲۴ قانون امور گمرکی مصوب مجلس شورای اسلامی و مواد ۵۰ و ۵۴ آیین نامه اجرایی قانون مذکور اظهار کرد: کلیه کالاهای تخلیه شده در بنادر تحت رویه گمرکی خارج و در صورت اتمام مدت مجاز توقف و متروکه شدن کالا، موضوع به صورت هفتگی به گمرک اعلام می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بندر چابهار از قبیل تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری و زیرساخت‌های مناسب بندری افزود: تخلیه و حمل یکسره کالا از عوامل مهم افزایش ضریب بهره وری بنادر محسوب می‌شود که تسهیل و تسریع فرآیندهای قانونی خروج کالا، تشویق و تامین ناوگان حمل زمینی جهت انتقال کالا از بندر چابهار از شرایط تحقق این امر است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز