افزایش ۳۰ درصدی فضاهای ورزشی بانوان در قزوین

۱۳۹۸/۰۸/۱۴ - ۱۴:۱۶:۴۱
کد خبر: ۹۲۰۵۴۷
افزایش ۳۰ درصدی فضاهای ورزشی بانوان در قزوین
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: طی پنج سال اخیر، امکانات و فضاهای ورزشی بانوان در استان قزوین ۳۰ درصد افزایش یافته است ولی تا رسیدن به حد مطلوب، فاصله زیادی وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ صدیقه ربیعی روز سه شنبه در حاشیه برگزاری جشنواره بزرگ ورزش و شادابی و سلامت گفت: ورزش کردن باید به بخش جدایی ناپذیر زندگی بانوان تبدیل شود چون تنها در این صورت سلامت آنها تضمین خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین با اشاره به اینکه مادران باید بدانند اگر برای خود وقت نگذارند نمی‌توانند جامعه‌ای سالم را پرورش دهند، خاطرنشان کرد: اگر یک مادر از سلامت کامل برخوردار باشد می‌تواند سلامت فرزندان خود و در نهایت سلامت یک جامعه را رقم بزند.

ربیعی اظهار داشت: هدف تمام مادران این است که خانواده‌ای شاداب و سلامت داشته باشند اما به واسطه فداکاری زیاد، ممکن است از خود غافل شده و فرصت‌های ورزشی به وجود آمده را مد نظر قرار ندهند.

توزیع امکانات ورزشی در قزوین عادلانه باشد

وی با اشاره به اینکه در توزیع فضاهای ورزشی بانوان در قزوین عدالت رعایت نشده است، عنوان کرد: زمانبندی‌های در نظر گرفته شده برای استفاده بانوان در سالن‌های ورزشی به هیچ عنوان مناسب نیست و بانوان شاغل به علت ضیق وقت نمی‌توانند از بسیاری اماکن ورزشی استفاده نمایند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین عنوان کرد: توزیع امکانات در سطح شهرستان‌ها نیز باید عادلانه باشد و خوشبختانه با تشکیل خانه‌های ورزش روستایی قدم‌های خوبی برای توزیع عادلانه امکانات برداشته شده است.

ربیعی تصریح کرد: با توجه به تغییر سبک زندگی، متاسفانه مساله کم تحرکی در بین بانوان شیوع یافته و این امر سلامت جامعه را تحت‌الشعاع قرار داده است.

وی با تاکید بر فرهنگسازی در حوزه ورزش بانوان، افزود: باید این فرهنگ را در خانواده‌ها جا بیاندازیم که زنان باید برای حفظ سلامت خود، زمان مناسبی را برای ورزش کردن اختصاص دهند.

ساختارهای سنتی، مانع مشارکت ورزشی بانوان در جامعه است

وی با بیان اینکه باید در حوزه استفاده از اماکن و فضاهای ورزشی بانوان فرهنگسازی وسیعی صورت گیرد، اظهار داشت: ساختارهای سنتی حاکم در نقاط روستایی مانع مشارکت ورزشی بانوان در جامعه می‌شود زیرا بانوان حتی نسبت به ورزش در فضاهای سرپوشیده نیز استقبال چندانی نشان نمی‌دهند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین با تأکید بر اینکه باید ورزش‌های همگانی توسعه یابند، گفت: ورزش‌هایی که مادران بتوانند فرزندان خود را در کنارشان داشته باشند با اقبال بیشتری مواجه می‌شود.

ربیعی خاطرنشان کرد: افتتاح پارک بانوان جدید در شهر قزوین می‌تواند کمک شایانی در این زمینه کرده و خلاهای موجود را پر کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز