قیمت قبر و آمار فوتی‌های ارومیه

۱۳۹۸/۰۸/۱۶ - ۱۴:۳۲:۱۳
کد خبر: ۹۲۱۰۹۵
قیمت قبر و آمار فوتی‌های ارومیه
مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری ارومیه گفت: قیمت قبر در ارومیه ۷۰۰هزار تا ۶ میلیون تومان و برای برخی فوتی‌ها رایگان است.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام امیرعباس عابدینی با اشاره به تلاش ۹۱‌نفر به‌عنوان پرسنل سازمان آرامستان‌های ارومیه گفت: برای پرداخت حقوق پرسنل این سازمان به‌همراه هزینه‌های دیگر همچون بیمه، دارایی و ... بالغ بر ۵۰۰میلیون تومان است که سازمان آرامستان‌های شهرداری ارومیه در حال‌حاضر ماهانه بین ۶۰۰ تا ۶۵۰ میلیون تومان درآمد دارد که با توجه به تکمیل ۲ قطعه ۵۵ و ۵۶ که بیشترین درآمد سازمان را تشکیل می‌دهد تا یک یا ۲ سال آینده، این درآمد به یک‌سوم کاهش خواهدیافت.

وی ادامه‌داد: قیمت هر قبر که براساس کد ملی به فروش می‌رسد و هر فرد امکان خریداری تنها یک قبر را دارد ۷۰۰هزار تا ۶ میلیون تومان است ضمن اینکه برای خانواده‌های بی بضاعت و افراد تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد و نهادهای حمایتی به صورت رایگان داده می‌شود.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری ارومیه اظهارکرد: بر اساس سامانه موجود، هر قبر مختص یک کد ملی است و تنها امکان واگذاری به افراد درجه یک وجود دارد و با ساماندهی انجام شده، هیچگونه خرید میلیونی قبر و بازار سیاه در این زمینه نداریم.

عابدینی در خصوص آمار فوتی‌های دفنی در ارومیه گفت: در ۷ ماهه امسال، ۲۰۱۳ نفر در آرامستان دفن شده که از این تعداد، یک هزار و ۱۱۰ نفر مرد، ۷۸۶ نفر زن و ۱۱۷ نفر کودک بوده‌اند ضمن اینکه بیماری‌های قلبی، سرطان و  بیماری‌های داخلی ۳ عامل اصلی فوتی است.

وی ادامه‌داد: در طی این مدت، آمار فوتی به علت  خودکشی ۴۲ مرد و ۱۱ زن، فوتی براثر تصادفات ۷۳ نفر مرد و ۲۵ نفر زن، فوتی ثبت شده بر اثر اعتیاد ۹ نفر آقا یک نفر زن، فوتی ثبت‌شده براثر سقط جنین ۱۰۱ نفر بوده است ضمن اینکه بیشترین فوت شده، رده سنی ۵۵ سال به بالا بوده است.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری ارومیه اضافه کرد: برای دفن فوت‌شدگان مشکلی نداریم و با ۱۰ هکتار از اراضی منابع ملی که به باغ رضوان اضافه شده، مشکلات تا چند سال آینده رفع شده با این وجود برای بلندمدت باید برنامه‌ریزی شود.

نظر شما