رونمایی از نخستین اطلس سایبری کشور

۱۳۹۸/۰۸/۱۸ - ۱۴:۰۵:۵۵
کد خبر: ۹۲۱۷۶۵
رونمایی از نخستین اطلس سایبری کشور
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: طرح ابتکاری اطلس سایبری با سه فاز مختلف، برای نخستین بار در این استان رونمایی شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ شهاب حیدری روز شنبه گفت: این طرح با هدف تکمیل زنجیره پایش، رصد امنیتی زیرساخت‌های مخابراتی و ورودی‌ شبکه دستگاه‌های اجرایی استان اجرایی شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح اطلس سایبری لرستان در سه فاز تصریح کرد: با اجرای این طرح، تامین امنیت سایبری استان در سه فاز پیگیری می شود که فاز صفر آن سال گذشته با تکمیل و راه‌اندازی مرکز پایش امنیت سایبری_استیجاری در مرکز آپای دانشگاه لرستان انجام شده است.

وی گفت: در این فاز علاوه بر ایجاد شناسنامه سایبری برای تمامی سامانه ها و پورتال ها، راه اندازی مرکز مانیتورینگ (کنترل) متمرکز امنیت سایبری نیز انجام شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان با اشاره به آغاز اجرای فاز یک و رونمایی از اطلس سایبری استان در این راستا افزود: در این مرحله دسترسی پذیری سرویس ها و شبکه دستگاه ها، سامانه تله بدافزار، قطعی ها در گره ها و سامانه ادارات، مشخصات کیفی شبکه ارائه دهنده خدمات، مخابرات و زیرساخت بررسی و حملات بدافزارها و نقاط آسیب دستگاه ها شناسایی می شود.

حیدری افزود: مقرر شده اطلاعات تمامی دستگاه‌های اجرایی در این سامانه بارگذاری شود که تاکنون اطلاعات ۲۵ دستگاه وارد شده و تمامی سرویس های آنها به صورت آنلاین رصد می شود.

وی اضافه کرد: در مرحله سوم نیز ارزیابی امنیتی دستگاه های اجرایی (تست نفوذ)‌ در قالب مانورهای سایبری و در صورت تمایل آنها، پروژه های ایمن سازی اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: تست نفوذ شبکه‌های مهم دستگاه‌های اجرایی استان از ماه آینده آغاز می شود که با تکمیل این فرایند تا ۲ ماه آینده، سیر عملیات راه اندازی فاز دوم ( مرحله سوم)  نیز به اتمام می رسد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز