بخشدار مرکزی فردیس تأکید کرد:

لزوم نظارت دقیق و برنامه ریزی شده بر قیمت کالاها و خدمات

۱۳۹۸/۰۸/۱۹ - ۰۸:۲۸:۰۳
کد خبر: ۹۲۲۱۴۷
لزوم نظارت دقیق و برنامه ریزی شده بر قیمت کالاها و خدمات
بخشدار مرکزی فردیس در یازدهمین جلسه تنظیم بازار این شهرستان بر لزوم نظارت دقیق وکنترل صحیح و برنامه ریزی شده بر قیمت کالاها و خدمات تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از البرز، یازدهمین جلسه تنظیم بازار شهرستان فردیس به ریاست مهندس صادق زاده بخشدار مرکزی و با حضور رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت و سایر اعضا در محل فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه پس از ارائه گزارش وضعیت قیمت کالاهای مهم و اساسی در بازار عمده فروشی و خرده فروشی شهرستان فردیس توسط رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت، ضمن بررسی مسائل و موارد مرتبط نسبت به افزایش سطح بازرسی ها و نحوه توزیع برخی اقلام اساسی در سطح شهرستان فردیس تصمیماتی اتخاذ گردید.

در ادامه این جلسه بخشدار مرکزی فردیس با اشاره به اطلاعات و آمار ارائه شده، اظهار کرد: خوشبختانه به غیر از یکی دو قلم از کالاها که دلایلی غیر اقتصادی در افزایش قیمت آنها دخیل بوده، تقریبا تمامی کالاهای 24 گانه از ثبات نسبی قیمت ها برخوردار بوده اند و این نشان دهنده تغییر مثبت شاخص های اقتصادی و بهبود نسبی فضای حاکم بر بازار است.

اسماعیل صادق زاده عدم وجود سیستم و ساختار یکپارچه، شفاف و هوشمند توزیع کالا را مهمترین عامل بروز پدیده واسطه گری و دلالی دانست و افزود: منافع اقتصادی حاصل از پدیده واسطه گری و دلالی مانع اصلی در راه پیاده سازی سیستم یکپارچه، شفاف و قابل ردیابی توزیع کالا است.

وی همچنین افزایش بازرسی ها و ارتقای سطح کنترل و نظارت بر توزیع کالا و قیمت ها را در شرایط کنونی بهترین و موثرترین عامل در جبران عدم وجود سیستم و ساختار شفاف توزیع کالا دانست و گفت: افزایش امید در مردم وظیفه همه دستگاهها و مسئولین است و بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی عاملی مهم در این مسیر خواهد بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز