توسط وزیر میراث‌فرهنگی انجام شد

ابلاغ ثبت ۲ منطقه در فهرست میراث طبیعی به استاندار اردبیل

۱۳۹۸/۰۸/۱۹ - ۱۶:۰۰:۴۳
کد خبر: ۹۲۲۳۲۸
ابلاغ ثبت ۲ منطقه در فهرست میراث طبیعی به استاندار اردبیل
وزیر میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، در نامه‌هایی جداگانه‌ای مراتب ثبت ۲ اثر طبیعی را در فهرست میراث ملی به استاندار اردبیل ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ در متن یکی از نامه‌های  علی اصغر مونسان به اکبر بهنام‌جو استاندار اردبیل آمده است: در اجرای تبصره ماده ۲ قانون تشکیل سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب دی ماه ۱۳۸۲ و آیین‌نامه اجرایی آن، مصوب چهارم مرداد ۱۳۸۴ به شماره ۲۶۹۷۵/ت ۳۲۹۲۵ه، هیات محترم وزیران با موضوع ثبت میراث طبیعی ارزشمند کشور در فهرست میراث طبیعی ملی؛ "منطقه فسیلی بیله‌سوار" واقع در استان اردبیل، شهرستان بیله‌سوار پس از تشریفات قانونی لازم به شماره ۵۵۸ مورخ ۹۷/۱۲/۲۲  در فهرست میراث طبیعی ملی کشور به ثبت رسید، ابلاغ می‌شود.

اثر مذکور ضمن رعایت حقوق مالکانه، تحت نظارت و حمایت این وزارت است و تدوین ضوابط حفاظتی و تعیین عرصه و حریم این اثر بر عهده این وزارت خواهد بود، هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر در اصالت اثر شود، ممنوع است.

دستور دهید مراتب جهت اطلاع و اجرا به مقامات و مسولان ذیربط استان ابلاغ و از نتیجه این وزارت را مطلع کنند.

همچنین در نامه‌ای جداگانه و مشابه از سوی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مراتب ثبت منطقه "دودکش‌های جن‌ قیزیل قایا" به شماره ۵۷۱ در فهرست میراث طبیعی ملی به استاندار اردبیل ابلاغ شد.

 

نظر شما