مهلت ارسال آثار به جشنواره عکس رضوی تا ۲۵ آبان ماه تمدید شد

۱۳۹۸/۰۸/۱۹ - ۱۲:۳۳:۲۷
کد خبر: ۹۲۲۳۷۷
مهلت ارسال آثار به جشنواره عکس رضوی تا ۲۵ آبان ماه تمدید شد
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت : تا کنون ۲۵۰ نفر در جشنواره عکس رضوی شرکت کردند که به دلیل استقبال بالا از این جشنواره هنرمندان می توانند تا ۲۵ آبان ماه عکس های هنری خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد محمد رضا محمدی معاون امور هنری وسینمایی ارشاد اسلامی خراسان رضوی در محل مجتمع امام رضا (ع) مشهد برگزار شده بود افزود: تا کنون ۲۵۰ نفر در "جشنواره عکس رضوی" شرکت کرده اند که آثار ۱۲۸ نفر از خراسان رضوی ؛ ۳ نفر از قم ، ۱۷ نفر از تهران ، ۲ نفر از چهارمحال وبختیاری ، ۷نفر از مازندران ، ۱۱نفر از اصفهان، ۱۰نفر از شیراز ، ۹ نفر از کرمان، ۲ نفر از کردستان به دست دبیرخانه جشنواره رسیده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در اردوی دهه اخر ماه صفر بیشتر عکاسان از نقاط مختلف کشور در اردو شرکت کرده اند،  یک اردوی یکروزه همزمان با شروع جشنواره یعنی ۱۲ تا ۱۴ آذر ماه برگزار می گردد.

محمدی بیان کرد: کل عکس های ثبت شده در سایت انجمن عکاسان تا به امروز ۱هزار ۱۶۷اثر بوده است که از این تعداد ۵۵۹ عکس حرفه ای، ۴۷۴ عکس در بخش تلفن همراه ،۱۲۲اثر در بخش ویژه و ۱۲ عکس در بخش اردو بوده است.

معاون امور هنری و سینمایی ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: امروز اخرین مهلت ارسال آثار به "جشنواره عکس رضوی" بوده است اما با توجه به تماس های پی در پی که از سایر استان ها داشتیم زمان جشنواره تا ۲۵ آبان ماه تمدید شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه آثار باید بدون اتلاف زمان داوری شود امکان تمدید دوباره وجود ندارد.

وی با توجه به اینکه جشنواره از ۱۲ تا۱۴ آذر ماه در نگارخانه پایتخت فرهنگی جهان اسلام در مجتمع امام رضا( ع) برگزار خواهد شد ادامه داد: در کناربرگزاری  جشنواره کلاس های  کارگاهی برای هنرمندان در نظر گرفته شده و عکس های برتر در یک  کتاب به  چاپ خواهد شد و امیدواریم در اختتامیه جشنواره از این کتاب رونمایی شود.

وی افزود: با توجه به آثار منتخب عکس های "جشنواره ملی زعفران" در سایر استان ها و کشور های دیگر به نمایش درآمده و  از سوی مخاطبین مورد استقبال قرار گرفته در بخش جنبی "جشنواره رضوی" عکس های ملی زعفران برپا می شود.

با برگزاری " جشنواره عکس رضوی" فضا برای عکاسی فراهم شده است.

در ادامه مشاور هنری و فرهنگی بین المللی بنیاد امام رضا(ع) گفت: خواستگاه اصلی جشنواره "عکس رضوی" در مشهد است و این اشتیاق در شهرهای دیگر وجود ندارد.

سید جواد رفائی بیان کرد: در هشت دوره برگزاری این جشنواره در تبریز فضا برای عکاسی از محیط های حرم امام رضا(ع) فراهم نبود که با برگزاری جشنواره عکس رضوی در مشهد این فضا فراهم شد.

وی افزود: برگزاری جشنواره عکس رضوی در مشهد فرصت خوبی برای هنرمندان است.

رفائی خاطر نشان کرد: قرار است تمام مستندات و پژوهش ها درباره امام رضا( ع) در سایتی بارگزاری شود که این سایت هم اکنون در حال طراحی است و امیدواریم همزمان با فرارسیدن میلاد آسمانی امام هشتم از آن رونمایی کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز