وزیر بهداشت در کرمانشاه خبر داد:

افزایش ۳ درصدی سهم بخش سلامت از تولید ناخالص ملی

۱۳۹۸/۰۸/۲۱ - ۱۳:۴۱:۲۴
کد خبر: ۹۲۳۵۴۴
افزایش ۳ درصدی سهم بخش سلامت از تولید ناخالص ملی
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در اوج کسری منابع، سه درصد از سهم تولید ناخالص داخلی (GDP) را به بخش سلامت اضافه کردیم که این اتفاق در تاریخ هیچ کشوری در منطقه اتفاق نیفتاده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ دکتر سعید نمکی روز سه‌شنبه در آیین بهره‌برداری از بیمارستان سوانح و سوختگی کرمانشاه در سرسرای اجتماعات بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه، بابیان اینکه شاهد دستاوردهای خیلی خوبی در دولت دکتر روحانی در حوزه سلامت در کشور هستیم، گفت: در این دولت با اجرای طرح تحول نظام سلامت، اقدام‌های بسیار خوبی در توسعه زیرساخت‌ها و کمک به مناطق کمتربرخوردار انجام شده است. 

وی توجه به مناطق محروم و کمتربرخوردار، رسیدگی به توسعه زیرساخت ها، کاهش هزینه‌های درمانی از جیب بیمار، گسیل نیروهای متخصص به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و برطرف کردن مشکل بیماری‌های خاص و لاعلاج را از دستاوردهای دولت تدبیر و امید در این چند سال دانست.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: امروز شاهد گسترش زیرساخت‌های سلامت در مناطق کمتربرخوردار و اجرای مرحله دوم طرح تحول نظام سلامت هستیم و در این مرحله تلاش کردیم با تقدم پیشگیری بر درمان، درمان سرپایی بر بستری و رسیدگی به مناطق کمترتوسعه یافته دنبال کنیم.

وی به اجرای موفق طرح کنترل فشارخون در کشور اشاره کرد و گفت: وزارت بهداشت برای دیابت، بهداشت روان و جامعه محور کردن نظام سلامت هم برنامه دارد.

وی اظهار داشت: در راستای جامعه محور کردن نظام سلامت، طرح هر خانه یک پایگاه سلامت را دنبال می‌کنیم و همچنین در همین راستا پرونده الکترونیک سلامت به عنوان یکی از زیرساخت ها و ریل‌های بسیار مهم این حوزه انجام شد و این ریل محل عبوری برای ورود پزشک خانواده و سیستم ارجاع و اعمال راهنماهای بالینی برای منطقی کردن روند درمان است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه با بیان اینکه این وزارتخانه را با ۲۰ هزار میلیارد تومان کسری تحویل گرفتم، گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان از بیمه تامین اجتماعی که ۱۸ ماه خدمت گرفته بود و پرداخت نکرده بود، پنج هزار میلیارد تومان پول بیمه سلامت عقب بود و پنج هزار میلیارد تومان هم سازمان برنامه و بودجه پول نداشت و نداد.

وی بودجه وزارت بهداشت را سالانه ۲۶ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ۲۰ هزار میلیارد تومان پول کم داشتیم و متاسفانه سیل هم اتفاق افتاد و برای ارائه خدمات در سیل هم یک ریال بودجه نگرفته ایم.

نمکی با بیان اینکه ما در وزارت بهداشت گرفتاری های خاص خودمان را داریم، گفت: امروز در نقاط مختلف کشور دستاوردهای خوبی داشتیم و وضعیت اکنون باگذشته در حوزه سلامت خیلی فرق کرده و قابل مقایسه نیست و این نتیجه زحمات افسران نظام سلامت است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد که آلوده کردن خدمت به سیاست کار ما در وزارت بهداشت نیست و ما موظف به ارائه خدمات به همه مردم این سرزمین هستیم.

او تصریح کرد که وزارت بهداشت، وزارتخانه‌ای فنی، حرفه ای، تخصصی و در کنار مردم است و در کنار آنان خواهد ماند.

وی با انتقاد از افرادی که برای میز و پست و منصب دروغ می‌گویند، گفت: در این مدت تلاش کردیم بدون کوچکترین سیاست زدگی و با کم لطفی‌ها کار را ادامه داده ایم و دستاوردهای بزرگی داشته‌ایم.

وی با اشاره به افتتاح بیمارستان سوانح و سوختگی گلستان کرمانشاه از محل سفر رهبر معظم انقلاب به استان کرمانشاه، گفت: این بیمارستان رایحه‌ای از عشق و محبت رهبر معظم انقلاب برای منطقه است و خوشبختانه امروز این دلسوزی معظم له به ثمر نشسته و ارتقا و تقویت بیمارستان امام رضا(ع) را با شدت جلو می‌بریم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی در ادامه با بیان اینکه ما علاقه‌مند هستیم کرمانشاه قطب پزشکی غرب کشور شود، افزود: ما در این راستا حرکت می‌کنیم و بهترین امکاناتی که به کمتر جایی در این شرایط به کرمانشاه گسیل کردیم تا کرمانشاه را به قطب بزرگ بهداشتی و درمانی غرب کشور بدل کنیم و این پتانسیل را اینجا می بینیم.

وی به مرزی بودن و مرکزیت استان کرمانشاه در منطقه غرب کشور اشاره کرد و گفت: علاوه بر ارائه خدمات سلامت به مردم استان و منطقه می توانیم با پذیرش توریسم درمانی برای بیمارستان های استان درآمدزایی داشته باشیم.

بیمارستان سوانح و سوختگی گلستان کرمانشاه در زمینی با زیربنای ۹ هزار مترمربع در محوطه بیمارستان امام رضا(ع) در پنج طبقه ساخته شده و دارای ۵۰ تخت شامل ۳۸ تخت جراحی و بستری و ۱۲ تخت ویژه است.

برای ساخت و تجهیز این بیمارستان که هدیه مقام معظم رهبری به مردم استان کرمانشاه بوده است، ۵۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده که ۳۵ میلیارد تومان برای ساخت و ۲۰ میلیارد تومان برای تجهیز آن، هزینه شده است.

تمام تجهیزات این بیمارستان با توجه به حساسیت درمانی بیماران سوختگی و نیاز آنها به مراقبت‌های ویژه بر اساس آخرین استانداردهای جهانی تهیه و خریداری شده است.

اکنون ۲ هزار و ۶۸۰ تخت بیمارستانی در قالب ۱۸ بیمارستان دولتی دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز