برف و باران تا پایان هفته مهمان ایران/ تا آخر هفته شمال کشور روز به روز سردتر می شود

۱۳۹۸/۰۸/۲۵ - ۰۹:۰۰:۴۹
کد خبر: ۹۲۴۸۰۸
برف و باران تا پایان هفته مهمان ایران/ تا آخر هفته شمال کشور روز به روز سردتر می شود
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: شرایط جوی هوا و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد هفته‌ای برفی و بارانی در پیش است و شاهد برف و باران در بیشتر نقاط کشور خواهیم بود به طوری که تا آخر هفته نیز با نفوذ جریانات سرد شمالی روند سرما به ویژه در شمال کشور ادامه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ امین حسین نقشینه روز شنبه گفت: امروز بارش‌ها در استان‌های ساحلی دریای خزر تداوم خواهد داشت که برای مناطقی از استان‌های اردبیل، زنجان ، خراسان شمالی ، شمال خراسان رضوی، دامنه‌های جنوبی البرز مانند استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش برق و باران پیش‌بینی شده است.

وی اظهار داشت: علاوه بر این به تدریج با استقرار سامانه بارشی برای مناطق جنوبی‌تر و غرب، بخش‌هایی از مرکز کشور بارش خواهند داشت، همچنین مناطق جنوبی شامل بخش‌هایی از استان‌های فارس، خوزستان، غرب هرمزگان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و نواحی غرب و مرکز خلیج فارس نیز رگبار باران رعد و برق و وزش باد شدید خواهند داشت.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: فردا سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از غرب و مناطق مرکزی باران و برف و وزش باد و جنوب و جنوب غرب کشور شامل استان‌های خوزستان، بوشهر، فارس، نواحی غرب و مرکز خلیج فارس رگبار باران همراه با برف و وزش باد شدید خواهند داشت.

نقشینه گفت: فردا شدت بارش‌ها در گیلان خواهد بود و شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر، خوزستان، غرب و جنوب اصفهان که زاگرس میانی را در بر می‌گیرند بارانی خواهند بود و همچنین دوشنبه این شرایط بخش‌هایی از مرکز و غرب کشور را فرا می‌گیرد و تا حدی هم شاید به سمت شمال غرب کشیده شود که شدت بارش‌ها در روز دوشنبه در بخش‌هایی از کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، مرکز و غرب خلیج فارس، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، شمال و غرب فارس و جنوب اصفهان خواهد بود.

وی افزود: سه‌شنبه بارش‌ها در نوار غربی پایان خواهد یافت و بارش‌ها علاوه بر استان‌های سواحل دریای خزر در دامنه‌های البرز و بخش‌هایی از مرکز و جنوب کشور و مناطقی از شرق و شمال کشیده می‌شود و چهارشنبه این شرایط در نیمه شرقی برقرار خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار داشت: دوشنبه دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود که این شرایط از فردا تا سه‌شنبه برای غرب و مرکز خلیج فارس نیز رخ خواهد داد.

به گفته وی امروز دمای هوا برای نیمه شمالی کشور بین ۵ تا ۱۰ درجه کاهش خواهد یافت.

نقشینه افزود: امروز آسمان تهران ابری، مه‌آلود و بارانی است، کمینه دمای امروز مهرآباد ۳ درجه بالای صفر بود و بیشینه دمای امروز به ۶ درجه بالای صفر خواهد رسید در حالی که بیشینه دمای دیروز مهرآباد ۱۵ درجه بالای صفر بود.

وی گفت: همدان با دمای ۷ درجه زیر صفر، کرمان و شهرکرد ۶ درجه زیر صفر و بندر عباس ۲۸ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

 

 

نظر شما