رئیس کل دادگستری اردبیل:

فرار مالیاتی از سوی هر صنفی طبق قانون جرم تلقی می‌شود

۱۳۹۸/۰۹/۰۹ - ۱۲:۳۳:۰۵
کد خبر: ۹۲۹۹۴۳
فرار مالیاتی از سوی هر صنفی طبق قانون جرم تلقی می‌شود
رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: فرار مالیاتی از سوی هر صنفی طبق قانون جرم تلقی می‌شود و دستگاه قضایی به منظور اجرایی و عملیاتی نمودن قانون در همه حوزه‌ها از فعالیت‌های قانونی دستگاه‌های متولی در اخذ مالیات نیز حمایت‌های لازم قضایی انجام می‌دهد.

به گزارش برنا، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان اردبیل در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با اشاره به اهمیت مالیات در رونق اقتصادی کشور گفت: روشنگری و آگاه سازی از نحوه هزینه کرد درآمد‌های مالیاتی موجب تشویق و تسریع در پرداخت مالیات می‌گردد.

او افزود: رسانه‌ها و نهاد‌های فرهنگی می‌توانند با تبیین نحوه هزینه کرد درآمد‌های مالیاتی که بر اساس قانون در استان هزینه می‌شود، نقش بسیار ارزنده‌ای در توسعه و پیشرفت استان داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به اینکه پرداخت مالیات در جامعه نیازمند چندین شاخص است اظهار داشت: اخذ مالیات از مشاغل باید متناسب با درآمد‌های آنان صورت گیرد تا ضمن جلوگیری از فرار‌های مالیاتی از بروز هرگونه تبعیض مالیاتی در جامعه جلوگیری شود.

عتباتی افزود: اگر مردم اطلاع و آگاهی خوبی از این موضوع داشته باشند که بخش عمده از درآمد‌های مالیاتی صرف رفاه، امنیت و آرامش آنان می‌شود مسلماً مردم رغبت بیشتری به پرداخت مالیات خواهند داشت.

او در ادامه با ورود به موضوع مالیات در امور پزشکی اظهار داشت: جامعه پزشکی از اقشار فرهیخته در جامعه است که خدمات آنان تامین کننده سلامت جسمی روحی و روانی است و در بحث پرداخت مالیات نیز جامعه پزشکی همکاری‌های خوبی داشته اند، لیکن به منظور پیشگیری و مقابله با هرگونه تخلف در این صنف باید دستگاه‌های مسئول نظارت دقیق و مستمر بر مجموعه داشته باشند و در صورت موارد تخلف به ویژه فعالیت‌های پزشکی فاقد مجوز طبق قانون با افراد خاطی بر خورد نمایند.

 

نظر شما