مدیر کل سازمان بهزیستی گلستان بیان کرد:

خدمات ژنتیکی و مشاوره رایگان برای خانواده های دارای فرزند معلول

۱۳۹۸/۰۹/۰۹ - ۱۵:۲۳:۰۹
کد خبر: ۹۳۰۰۸۷
خدمات ژنتیکی و مشاوره رایگان برای خانواده های دارای فرزند معلول
مدیر کل سازمان بهزیستی گلستان گفت: در جهت کاهش رشد معلولیت، تمامی خدمات ژنتیکی و مشاوره برای خانواده هایی که دارای فرزند معلول هستند و میخواهند مجدد صاحب فرزند شوند رایگان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا گلستان:ابراهیم غفاری در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان گفت: در حال حاضر  57 هزار 800 معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی گلستان هستند که از این تعداد37 هزار و 662 خانواده معلول مستمری دریافت می کنند.

وی با اشاره به مستمری در نظر گرفته شده برای معلولین گفت: امسال مقرر شد در صورتی که معلول تحت پوشش سرپرست خانوار باشد مستمری با بعد خانوار دریافت خواهد کرد.

وی افزود: سازمان بهزیستی سالیانه 6 میلیارد تومان مستمری پرداخت میکند که از این مقدار 5 میلیارد و 400 میلیون تومان به افراد معلول و 600 میلیون تومان به زنان سرپرست خانوار پرداخت میشود.

وی اضافه کرد: از 41 هزار خانواده تحت پوشش سازمان بهزیستی 37 هزار خانواده دارای معلول هستند.

وی از پرداخت مبلغی بالغ بر مستمری که قبلا معلولین تحت پوشش بهزیستی دریافت میکردند خبر داد و اظهار کرد: برای افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید که جزو دهک های یک، دو و سه جامعه هستند مبلغی بین 120 تا 160 هزار تومان علاوه بر مستمری پرداخت خواهد شد و در حال حاضر در حال پرداخت است.

وی ضمن بیان اینکه 670 ضایعه نخاعی در گلستان وجود دارد که سازمان بهزیستی در سال گذشته 346 هزار تومان حق پرستاری به این افراد که در دهک های پایین جامعه هستند پرداخت میکرد که امسال این مبلغ به 554 هزار تومان در ماه افزایش یافته است.

غفاری اضافه کرد: مبلغ 100 هزار تومان ماهیانه کمک هزینه لوازم بهداشتی نیز به معلولین ضایعه نخاعی پرداخت میشود.

 

7 هزار و600 نفر در نوبت خدمات مستمری

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر 7 هزار و600 نفر در نوبت خدمات مستمری قرار دارند.

وی به طرح غربالگری و توانمند سازی سه هزار 500 سالمند در شهرستان های بندر گز و مینو دشت اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف شناسایی سالمندان نیازمند خدمات حدود یک ماه پیش آغاز شده است.

وی ادامه داد: در این طرح برای توانمند سازی 100 سالمند در بندر گز و مینودشت، 100 ضایعه نخاعی در مراوه تپه و کلاله و 50 نابینا در آق قلا و گرگان با سرانه 2 میلیون تومان برنامه ریزی شده است.

غفاری همچنین از افتتاح مرکز اختلالات دهانی بلع و تغذیه در گرگان خبر داد.

وی بیان داشت: 48 مجتمع غیر دولتی برای ارائه خدمات توانبخشی با 24 هزار پرونده افراد دارای معلولیت در سطح استان وجود دارد که از سازمان بهزیستی به ازای هر معلول یارانه دریافت می کنند.

وی ضمن بیان اینکه 41 درصد افراد معلول جسمی حرکتی هستند، گفت: 55 مرکز روزانه نگه داری افراد معلول در گلستان وجود دارد.

غفاری گفت: در جهت کاهش رشد معلولیت، تمامی خدمات ژنتیکی و مشاوره برای خانواده هایی که دارای فرزند معلول هستند و میخواهند مجدد صاحب فرزند شوند رایگان خواهد بود.

مدیر کل سازمان بهزیستی گلستان گفت: خانواده های دارای دو معلول از بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن و شهر سازی، خیرین مسکن ساز و بهزیستی خدمات دریافت می کنند که در حوزه شهری 40 میلیون تومان و در حوزه روستایی 28 میلیون تومان کمک بلاعوض به آین خانواده ها پرداخت میشود و بنیاد مسکن و شهرسازی نیز 40 میلیون تومان وام 4 درصد به آنان پرداخت میکند.

وی با اشاره به اشتغال افراد معلول گفت: 50 میلیون تومان وام کم بهره به افراد دارای معلولیت پرداخت میشود و بیمه این افراد نیز از طریق سازمان بهزیستی پرداخت میشود.

خبرنگار:علی اصغر سلیمانی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز