جانشین مدیر کل بهزیستی استان گلستان خبر داد:

پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان بهزیستی به دو صورت خوداشتغالی و کارفرمایی

۱۳۹۸/۰۹/۱۰ - ۱۲:۲۴:۲۹
کد خبر: ۹۳۰۴۴۸
پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان بهزیستی به دو صورت خوداشتغالی و کارفرمایی
جانشین مدیر کل بهزیستی گلستان گفت: تسهیلات اشتغالزایی به مبلغ 50 میلیون تومان به صورت خود اشتغالی و کارفرمایی به مددجویان سازمان بهزیستی پرداخت میشود.

 به گزارش خبرگزاری برنا گلستان:سید امیر میرفندرسکی جانشین مدیر کل بهزیستی استان گلستان در گفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به هفته جهانی معلولین اظهار کرد: تصویب قانون جامع حمایت از حقوق معلولین یکی از اتفاقات مثبت سال های اخیر بوده و باعث ایجاد امیدواری در گروه های هدف بهزیستی شده است.

وی ضمن بیان اینکه برای اجرای قانون فوق بایستی در بین مدیران دستگاه های اجرایی اهتمام ویژه برقرار شود، به برنامه های هفته جهانی معلولین اشاره کرد و گفت: اجرای برنامه درختکاری در مراکز وموسسات تحت نظر سازمان بهزیستی به منظور ایجاد نشاط، افتتاح مرکز روزانه بیماران روان در بندر ترکمن، افتتاح اولین مرکز اختلالات بلع و تغذیه در گرگان، افتتاح طرح توانمند سازی 100 سالمند در شهرستان های بندر گز و مینودشت و برگزاری همایش روز جهانی معلولین در شهرستان های گرگان، گنبد، کلاله و گالیکش با هدف ارائه توانمندی های گروه های هدف از جمله برنامه های هفته جهانی معلولین در گلستان است.

میر فندرسکی به عدم تمایل برخی از مددجویان برای ورود به چرخه اقتصاد و توانمند سازی و اشتغال سازی اشاره کرد و گفت: وضعیت جسمانی، ویژگی های روانی اجتماعی و ساختار های نظام اجتماعی از دلایل این عدم تمایل می باشد.

وی بیان داشت: خرید لوازم توانبخشی بخشی دیگر از چالش های ارائه خدمات به مددجویان است.

وی به عدم باور برخی افراد به توانمندی های معلولین اشاره کرد: مرکز حمایت شغلی در گلستان برای اولین بار در کشور در سال 96 در گلستان افتتاح شد که استعداد ها و علایق افراد هدف را شنایایی و به سمت ایجاد اشتغال پایدار هدایت خواهد کرد.

وی به موضوع ازدواج افراد معلول اشاره کرد و گفت: آموزش مهارت های زندگی و تامین جهیزیه افراد معلول از طریق اعتبارات از جمله خدماتی است که به مددجویان ارائه میشود وتلاش میکنیم افراد دارای معلولیت شدید با افرادی که معلولیت کمتری دارند ازدواج کنند تا همپوشانی مناسبی ایجاد شود.

میر فندرسکی به مناسب سازی فضای شهری نیز اشاره کرد و گفت: جهت دسترسی آسان تر معلولین، سالمندان و جانبازان به امکانات شهری با همکاری شهرداری پیشرفت های بسیار خوبی شده است.

وی با اشاره با پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مبلغ 50 میلیون تومان به صورت خود اشتغالی و کارفرمایی به مددجویان، تاکید کرد: این تسهیلات به افراد تحت پوشش که دارای پروانه بهره برداری و جواز کسب و کار هستند پرداخت میشود.

وی در رابطه با پرداخت تسهیلات در بخش کارفرمایی بیان داشت: به کار فرماهایی که افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی را با رعایت قانون اداره کار استخدام نمایند مبلغ 50 میلیون تومان تسهیلات پرداخت میشود و همچنین به مدت  5 سال 23 درصد حق بیمه گروه های هدف توسط سازمان بهزیستی و 7 درصد توسط فرد دارای معلولیت پرداخت می شود.

میر فندرسکی ادامه داد: بعد از پرداخت تسهیلات و تنفس برای توسعه فضای شغلی مبلغی مجدد به افراد پرداخت میشود.

جانشین مدیر کل بهزیستی استان گلستان تاکید کرد: هر کارفرما میتواند تعداد4 نفر از مددجویان سازمان بهزیستی را استخدام نماید.

خبرنگار:علی اصغر سلیمانی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز