کسب سهمیه ملاک اصلی برای اعزام به پارالمپیک نیست

۱۳۹۸/۰۹/۱۰ - ۱۲:۱۸:۲۱
کد خبر: ۹۳۰۴۴۹
کسب سهمیه ملاک اصلی برای اعزام به پارالمپیک نیست
دبیر خراسانی کمیته ملی پارالمپیک گفت: کسب سهمیه ملاک اصلی برای اعزام ورزشکاران و تیم‌ها به پارالمپیک توکیو نیست و ما بر مبنای سیاست خود تنها رشته‌هایی را عازم توکیو خواهیم کرد که از نظر مدال آوری در اولویت ما قرار بگیرند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، هادی رضایی با اشاره به کسب 59 سهمیه توسط ورزشکاران پارالمپیکی اظهار کرد: کسب سهمیه ملاک اصلی برای اعزام ورزشکاران و تیم‌ها به پارالمپیک توکیو نیست و ما بر مبنای سیاست خود تنها رشته‌هایی را عازم توکیو خواهیم کرد که از نظر مدال آوری در اولویت ما قرار بگیرند.

وی با بیان این که تنها نهاد تصمیم‌گیر برای اعزام ورزشکاران و تیم‌ها به پارالمپیک توکیو کمیته ملی پارالمپیک و کمیته فنی این کمیته است، گفت: ما امیدوار به اعزام همه ورزشکاران به بازیهای پارالمپیک توکیو هستیم اما با توجه به سیاست اجرایی کمیته ملی پارالمپیک و ستاد بازیها که روسای فدراسیونها نیز عضو این ستاد هستند تنها نهاد تصمیم‌گیر برای اعزام ورزشکاران و تیم ها به توکیو کمیته ملی پارالمپیک و کمیته فنی است و هیچ فدراسیونی در این زمینه نمی‌تواند تصمیم‌گیرنده باشد.

رضایی خاطرنشان کرد: کمیته ملی پارالمپیک پیش‌بینی کسب صد سهمیه برای پارالمپیک توکیو را دارد. البته امکان دارد از این تعداد سهمیه هم تنها 30 نفر راهی توکیو شوند و این بستگی به آن دارد که ورزشکار یا تیم مربوطه در سیاست کمیته ملی پارالمپیک قرار بگیرد یا خیر؟ هدف‌گذاری ما در این دوره از بازیها تنها اعزام کاروان کیفی و مدال آور است و اگر ورزشکار یا تیمی در سیاست ما قرار نگیرد، اعزام نخواهد شد.

دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک در پایان همچنین درباره وضعیت زهرا نعمتی پس از ناکامی در مسابقات قهرمانی آسیا تایلند برای کسب سهمیه المپیک توکیو اظهار کرد: زهرا نعمتی تا امروز برای کسب سهمیه المپیک توکیو در اختیار کمیته ملی المپیک بود اما بعد از بازگشت از تایلند باید در اختیار کمیته ملی پارالمپیک باشد.

رضایی ادامه داد: در حال حاضر اولویت وی پارالمپیک است نه المپیک. البته او می‌تواند در مسابقات جهانی آلمان که سال آینده برگزار می‌شود دوباره در اختیار کمیته ملی المپیک باشد اما الان باید با تیم پارالمپیک برنامه‌های خود را دنبال کند.

 

نظر شما