پیش بینی و جزئیات کامل سامانه های بارشی

۱۳۹۸/۰۹/۱۰ - ۲۰:۰۰:۲۵
کد خبر: ۹۳۰۴۷۱
پیش بینی و جزئیات کامل سامانه های بارشی
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: روزهای دوشنبه و سه شنبه سامانه بارشی فعالی در استان فعالیت خواهد کرد که با بارش‌های قابل توجه همراه است و همچنین سامانه بارشی بسیار فعال دیگری (همراه با بارش برف و باران) اواخر این هفته جو استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ ولی بهره مند روز یکشنبه اظهار داشت: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش یابی فردا بعداز ظهر سامانه بارشی فعالی وارد این استان خواهد شد و تا روز سه شنبه فعالیت خواهد داشت.

وی افزود: این سامانه از شمال غرب استان (لنده و لیکک) وارد شده و بارش های (باران) مطلوبی ابتدا در برخی مناطق و سپس در سراسر استان خواهد داشت و  اواخر روز سه شنبه از جو کهگیلویه و بویراحمد خارج خواهد شد.

بهره مند بیان کرد: سامانه بسیار فعالی نیز روز جمعه صبح این هفته وارد استان می شود و بارش برف و باران در تمامی مناطق استان را در پی خواهد داشت.

وی عنوان کرد: ظرف ۲۴ ساعت گذشته گرمترین و سردترین نقاط کهگیلویه و بویراحمد به ترتیب امامزاده جعفر ۲۴ و یاسوج ۰ درجه سانتی گراد بوده اند.

میانگین میزان بارش باران در استان در سال زراعی ۱۳۹۸-۱۳۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷۵ میلیمتر کاهش یافته است.

 میزان بارش سال زراعی اخیر (۹۸-۹۹) ۸۰.۵ بوده و میزان بارش مدت مشابه آن (سال گذشته) ۳۵۵.۶ میلیمتر بوده است.

میانگین بلند مدت بارش تا امروز ۸۸.۸ میلیمتر بوده و تفاوت سال زراعی جاری از میانگین بلند مدت بارش تا امروز ۸.۳ - بوده است.

بارش سال زراعی گذشته (۹۷-۹۸) ۸۹۱ میلیمتر بوده است.

دفتر مطالعات پایه منابع آب ایران کهگیلویه و بویراحمد را در سال زراعی ۹۷ و ۹۸ از نظر میانگین بارندگی استان‌ها در رتبه دوم پربارش ترین ها اعلام کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز