استاندار قزوین:

جامعه ای که اهل نماز است باید اخلاق علوی و نبوی هم در آن جاری باشد

۱۳۹۸/۰۹/۱۰ - ۱۲:۵۸:۵۲
کد خبر: ۹۳۰۴۹۸
جامعه ای که اهل نماز است باید اخلاق علوی و نبوی هم در آن جاری باشد
استاندار قزوین گفت: جامعه ای که اهل نماز است باید اخلاق علوی و رفتار نبوی هم در آن جاری باشد تا آینده آن تضمین شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ پنجمین اجلاس استانی نماز و مدرسه روز یکشنبه با حضور آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، حجت الاسلام محی الدین محمدیان دبیر ستاد تفسیر قران کشور، جمالی پور استاندار، مدیران کل دستگاههای اجرایی، روحانیون و خانواده شهدا و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در سالن تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

هدایت الله جمالی پور در این اجلاس ضمن تقدیر از کسانی که در ترویج فرهنگ نماز تلاش می کنند گفت: عبادت از طریق نماز اتفاق می افتد اما نماز خواندن با عامل بودن به نماز فرق دارد زیرا کسی که نماز بخواند و اهل عمل نباشد هم به خود و هم جامعه آسیب می زند و رفتارغیر اخلاقی شکل می گیرد.

استاندار قزوین تصریح کرد: اگر نماز خوان شدیم و تهمت زدیم و مخل اخلاق بودیم فقط نماز را خوانده ایم و عامل نبوده ایم و مشکل امروز جامعه این است که خیلی ها نماز می خوانند ولی رفتارمان دینی و تقوایی نیست.  

جمالی پور اضافه کرد: باید اگر در جامعه نماز جاری شده اخلاق نبوی و علوی هم ساری باشد تا به سعادت بشری برسیم.  

وی اظهارداشت: برخی افراد نماز خوان بوده اند اما با نماز می توان جنایت هم رقم زده اند در حالی که نماز باید جامعه را اصلاح کند و ناپاکی ها را از جامعه بزداید.  

استاندار قزوین بیان کرد: مدرسه بهترین مکانی برای تبلیغ دین و نماز است و اگر فرزندانمان را در کودکی اهل نماز و رفتار اخلاقی کردیم در بزرگسالی مشکلی نخواهیم داشت.

وی اضافه کرد: باید برای کودکان در سنین پایین سرمایه گذاری کنیم زیرا هر چه کارخانه بسازیم اما به آموزش اهمیت ندهیم راه به جایی نخواهیم برد.  

جمالی پور اظهارداشت: امروز دنیا در حوزه آموزش و پرورش در سنین کودکی سرمایه گذاری کرده به نتیجه رسیده اند و ما هم در یک مقطع وقتی برای بستن کمربند ایمنی آموزش کودکان را جدی گرفتیم به نتایج خوبی رسیدیم.

وی گفت: اگر بخواهیم جامعه علوی و آرمانی داشته باشیم باید در مدارس سرمایه گذاری کرده و تلاش کنیم آموزش و پرورش به نقطه ایده ال برسد و الزامات اولیه را تامین کنیم تا معلم دغدغه معیشت نداشته باشد تا آینده کشور تضمین شود.

جمالی پور یادآورشد: بخشی از آموزش احکام دینی باید در مدارس گفته شود و از آنجا که روحانیت و مساجد نقش برجسته ای در ترویج علوم دینی دارند لازم است از آنها در مدارس بیشتر استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: باید مدرسه و مسجد در کنار هم به عنوان یک کانون تربیتی محسوب شود و در مساجد مسایل اجتماعی گفته شود و اداره آن نیز توسط خود مردم بویژه جوانان باشد.

استاندار قزوین تصریح کرد: مردم اگر صداقت در رفتار، گفتار را در مدیران ببیند اعتماد می کنند و اگر غیر از این باشد نتیجه عکس خواهد داشت لذا بهتر است با تحکیم نناز در میان خانواده ها دغدغه جامعه را کمتر کنیم.  

وی اضافه کرد: دغدغه رهبری مسایل اجتماعی است و با نماز می توان آسیبها را کاهش داد.

در ادامه از ادارات فعال در عرصه نماز و یاوران نماز تجلیل شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز