بازدید چهره های سرشناس مشهدی از سمپوزیوم مجسمه سازی

۱۳۹۸/۰۹/۱۰ - ۱۳:۱۸:۱۵
کد خبر: ۹۳۰۵۱۴
بازدید چهره های سرشناس مشهدی از سمپوزیوم مجسمه سازی
سالن چهار سوق کوهسنگی در روزهای اخیر رنگ و بویی از جنس هنر داشت، بسیاری از اساتید برجسته مجسمه سازی در اولین رویداد فرهنگی شهرمشهد دور یکدیگر جمع و مشغول به ساخت 20 تندیس از چهره های فاخر هنری خراسان که روزگاری برای اعتلای فرهنگ کشور کوشیده اند شدند. در میان چهره ها ، شهدای نام آور ، شعرا و افرادی که برخی از آنها اکنون دیگر در قید حیات نیستند اما ثمره فعالیت های هنری شان همچنان برای همه نسل ها جاودانه است دیده می شود.

هرچه به روزهای پایانی سمپوزویم مجسمه سازی نزدیک می شویم حضور هنرمندان برجسته کشور برای بازدید از این رویداد هنری بیشتر می شود یکی از چهره های ماندگار خوشنویسی کشور استاد عباس اخوین است که پرتره اش توسط مرتضی دستجردی از اساتید مجسه ساز نیشابوری در حال ساخت است . استاد اخوین در سال 1371 مرکز کتابت و تعلیم را در ایران تاسیس کرد و بعد از آن به تدریس خطوط نستعلیق ، شکسته و تذهیب در کانون های مختلف هنری روی آورد.

وی پس از بازدید از پرتره خودش می گوید: از ساخت تندیسم بسیار راضی هستم و تلاش برای زنده نگه داشتن چهره های ماندگار کشور کار بسیار ارزشمندی است .

استاد اخوین در ادامه می افزاید: 61 سال با صداقت برای هنر این مملکت زحمت کشیده ام  و از دیدن تمامی مجسمه های ساخته شده که جزو چهره های فاخر مشهد هستند لذت بردم .

 

وی ادامه می دهد : از دست اندرکاران برگزاری این مجموعه که با این کار باعث شناخت مفاخر مشهدی شده اند سپاس گزارم .

 

ساخت تندیس پدرم، به دلم نشست

 

ساخت تندیس استاد انوشیروان ارجمند ازپیشکسوتان سینما و تلوزیون برجسته مشهدی و جزو چهره های ماندگار توسط استاد نادر قشقایی یکی از اساتید مجسمه سازی کشور در حال ساخت است برزو ارجمند بازیگر جوان مشهدی در بازدید از تندیس پدرش می گوید: راستش بسیار زیبا بود و به دلم نشست از اینکه قرار است مجسمه پدر من در یکی از خیابان های مشهد نصب شود در پوست خودم نمی گنجم.

 

وی ادامه می دهد: برگزاری چنین اتاق فکری در خصوص اجرای این رویداد فرهنگی بسیار خوب است زیرا باعث ماندگاری جوانان هنرمند مشهدی در همین شهر می شود.

ارجمند درباره ویژگی های اخلاقی پدرش بیان می کند: پدرم بهترین دوست و رفیق صمیمی نه تنها برای من بلکه برای سایر دوستانش و همین طور خانواده بود.

 

ساخت تندیس استاد ارجمند برای من باعث افتخار است.

 

نادر قشقایی فارغ التحصیل رشته مجسمه سازی از دانشگاه تهران و دارای مدرک درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد است که تا کنون در چند سمپوزیوم در شهرهای اراک ، تهراند ، اهواز، حضور داشته و درباره حال و هوای هنری در طول برگزاری سمپوزیوم می گوید: این اتفاق برای اولین بار توسط خانه هنرمندان در مشهد روی می دهد و بسیار خوب است که مسئولین شهری توانسته اند چنین جریان هنری را با بهترین امکانات برای علاقه مندان فراهم کنند .

 

وی درباره ساخت تندیس استاد ارجمند ادامه می دهد: برای من ساخت چهره ایشان باعث افتخار بود و خوش حالم از بین همه هنرمندانی که برای اعتلای فرهنگ ایران کوشیدند چهره استاد ارجمند نصیب من شد.

 

قشقایی همچنین می گوید : با توجه به گفت و گوهایی که با برزو ارجمند پسر ایشان داشته ام و سایر هنرمندان پیشکسوت مشهدی که در طول این مدت به اینجا آمدند از فداکاری و هنردوست بودن شخصیت استاد ارجمند برای من تعریف کرده اند و تمامی این صحبت ها به ساخت شخصیت فرد کمک بسیار زیادی می کند و با داشتن یک عکس تنها نمی توان ذات و منش و جریان فکری شخصیت را در حرفه مجسمه سازی نشان داد بلکه این گفت و گوها باعث تکمیل شخصیت می شود .

در ساخت تندیس استاد اخوین به قانون مندی خوش نویس ها توجه کردم

 

مرتضی دستجردی دانشجوی کارشناسی ارشد مجسمه سازی و دارای مقام اول در جشنواره مجسمه سازی نهبندان که بر روی تندیس استاد عباس اخوین کار می کند درباره حس و حالش به ما می گوید: وقتی یکی از مفاخر خوشنویسی کشور که جزو نفرات اول هستند در مقابل یک مجسمه ساز می نشیند بسیار سخت و جذاب است . سخت از این نظر که باید چهره او را دقیق به مخاطب بازتاب دهی و همه نگاه ها بر روی مجسمه ساز است و جذاب از این لحاظ که ایشان چهره ماندگار کشور هستند.

وی ادامه می دهد: در ساخت تندیس استاد اخوین به قانون مندی و شیک بودن خوشنویس ها در انتقال تصویر به مخاطب توجه کردم و از دیدن ایشان بسیار خوش حالم .

 

 

گزارشگر: نگار طاهونچی

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز