با حضور رئیس ستاد اقامه نماز کشور ؛

چهارمین اجلاس استانی نماز البرز برگزار شد

۱۳۹۸/۰۹/۱۲ - ۱۱:۲۹:۳۷
کد خبر: ۹۳۱۴۴۷
چهارمین اجلاس استانی نماز البرز برگزار شد
چهارمین اجلاس استانی نماز البرز که با حضور ائمه جماعات و مسئولین دانشگاهی و استانی البرز در سالن اجتماات مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد.

 به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز؛ حجت الاسلام والمسلمین قرائتی نماز را به مثابه درجه و میزان نشان دهنده میزان ارتباط انسان با خداوند و با خودش دانست و افزود: نماز نیز بر مسلمان حقی دارد و هر انسان مومن بایستی در مورد حق نماز در زندگیش از خود پرسش کند و صادقانه به آن پاسخ دهد.

وی ضمن تاکید بر اقامه نماز در محل کار و تحصیل، خصوصیات نماز و نمازگزار واقعی و آثار آن در زندگی انسان را بیان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در بخش دیگری از سخنانش گفت: یکی از مسائل مهمی که مسئولین در خصوص نماز و اقامه آن در جامعه باید از خود بپرسند، میزان بودجه، تعداد نمازخانه ها و امکاناتی است که برای اقامه نماز در شهرها، استانها و وزارتخانه های تحت مسئولیت آنها موجود است.

وی به معلمان و مدیران مدارس و مسئولین و استادان دانشگاه توصیه کرد به منظور اجرای امر به معروف به صورت عملی، نماز خود را در مدارس و دانشگاه ها در حضور دانش آموزان و دانشجویان اقامه کنند تا به صورت عملی نماز را به آنان بیاموزند.

  رئیس ستاد اقامه نماز کشور ضمن بیان بخش هایی از زندگی حضرت امام خمینی(ره)- حتی در روزهای آخر عمر گرانبهایش - از اهمیت ویژه ای که ایشان برای اقامه سروقت نماز قائل بود، سخن گفت.

       وی در سخنان خود با استفاده از احادیث متعدد، اهمیت نماز و آثار و برکات مادی و معنوی آن در زندگی انسان را تشریح کرد.

در ادامه این اجلاس، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج نیزبا تشریح آثار و برکات نماز اظهار کرد:

اقامه نماز و ترویج فرهنگ نماز در جامعه یک تکلیف الهی و بر عهده همه افراد جامعه اسلامی است و لذا همه مسئولین در استان در قبال احیای این فرهنگ، مسئول بوده و باید هم در هزینه و هم در حضور و اجرای آن مشارکت داشته باشند.

  دکتر محمدحسن برهانی فر بیان داشت: نماز یک سفر معنوی از ملک تا ملکوت بوده و بازگشت دوباره ای است از ملکوت به ملک و لذا به همین خاطر است که در پایان نماز نه خداحافظی، بلکه سلام است.

وی  نماز را اتصال روح به مبداء اعلی برای درک و فهم بیشتر عالم هستی دانست  و افزود: اگر این فریضه به صورت درست و کامل ادا شود، برای نمازگزار به مقدار کمال نماز و ظرفیت شخص نمازگزار، علم لدنی حاصل می شود.

   برهانی فر همچنین نماز را موجب قدرت روحی و قوت بدنی، عامل محبوبیت و مجذوبیت انسان و موجب رفع مشکلات و گرفتاری های زندگی برشمرد و در این باره به ذکر توضیحاتی پرداخت.

    وی با بیان اینکه نماز موجب احضار جنود الهی و ملائک برای محافظت و مراقبت از انسان می شود و با جمله ایاک نعبد و ایاک نسعتین محقق می گردد؛ ادامه داد: نماز همچنین عامل نشاط روح و روان و قرابت جسم و جان است و به همین دلیل، سبب نورانیت چهره مومن می شود.

   رئیس واحد کرج در پایان ابراز امیدواری کرد چهره هایی که به برکت این فریضه معنوی نورانی است، همچنان نورانی بماند.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز