آماده باش اورژانس مشهد به علت آلودگی هوا

۱۳۹۸/۰۹/۱۲ - ۱۴:۴۵:۴۴
کد خبر: ۹۳۱۶۲۹
آماده باش اورژانس مشهد به علت آلودگی هوا
هم‌اکنون تمامی پایگاه‌های اورژانس مشهد به علت آلودگی هوا در حالت آماده‌باش قرار دارند که در صورت افزایش شاخص آلودگی هوا به عددی بیش از ۱۵۰ ای. کیو. آی آمبولانس‌ها طبق دستورالعمل وزارت بهداشت در مناطق پرتردد و آلوده شهر مستقر خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز سه‌شنبه به نقل از مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی این دانشگاه گزارش داد: شهر مشهد امروز هفتمین روز پیایی آلودگی هوا را تجربه می‌کند و در حال حاضر شاخص کیفیت هوای مشهد عدد  ۱۳۴ ای.کیو.آی را نشان می دهد که برای گروه‌های حساس، ناسالم است.

دکتر رضا وفایی نژاد افزود: در روزهای پایانی هفته گذشته به علت افزایش عدد شاخص کیفیت هوا چند دستگاه آمبولانس در برخی نقاط شهر مشهد مستقر شدند تا در صورت نیاز شهروندان در معرض خطر به آنان امدادرسانی کنند.

مسوول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم در این خصوص گفت: تعیین تعداد افرادی که بر اثر آلودگی هوا در بیمارستان‌ها بستری یا دچار مرگ و میر شده اند کاری تقریبا غیر ممکن است هرچند می‌توان گفت که آلودگی هوا باعث تشدید بیماری‌های قلبی و تنفسی می‌شود.

محمد علیشاهی افزود: در روزهایی که هوا آلوده است مراجعه افراد در معرض خطر مانند مبتلایان به بیماری‌های قلبی و تنفسیبه بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی بیشتر از روزهای معمولی است ولی تفکیک آمار مراجعه‌کنندگان ناشی از آلودگی هوا نیازمند دسترسی به اطلاعات و تحلیل و تجزیه دقیق آمار است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز