پشتیبانی وزارت بهداشت از مبتلایان به ویروس HIV در چنارمحمودی

۱۳۹۸/۰۹/۱۲ - ۲۰:۰۰:۰۵
کد خبر: ۹۳۱۶۴۶
پشتیبانی وزارت بهداشت از مبتلایان به ویروس HIV در چنارمحمودی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: وزارت بهداشت پشتیبانی‌های بسیاری برای اعزام نیروهای متخصص و فوق تخصص به روستای چنارمحمودی انجام داد، رسانه‌ها باید در این موارد با انصاف و آگاهی قضاوت کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مجید شیرانی صبح امروز در همایش روز جهانی ایدز در شهرکرد با بیان اینکه امروز شاهد اخبار موفقیت‌آمیز در تشخیص و درمان بیماری HIV هستیم، گفت:  امیدواریم با پیشرفت علم و تکنولوژی در آینده نزدیک این بیماری در افراد به‌طور کامل درمان و ریشه‌کن شود.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد ادامه داد: در بسیاری از کشورها بیماری HIV کنترل شده است، اما در برخی کشورها این بیماری کنترل نشده و در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه انتقال بیماری ایدز از تزریق و فرآورده‌های خونی به سمت روابط نامناسب جنسی در حال تغییر است، خاطرنشان کرد: رهبران جهان تعهد داده‌اند که تا سال ۲۰۳۰ این بیماری تحت کنترل قرار بگیرد.

شیرانی تاکید کرد: 90 درصد کسانی که به ویروس ایدز مبتلا هستند باید شناسایی و به سیستم درمانی متصل شوند، برنامه دیگر ما خارج شدن بیماری HIV از انزوا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه اطلاع‌رسانی در حوزه بیماری HIV در کشور ضعیف است، اظهار داشت: در برابر آگاه‌سازی مردم در کشور مقاومت‌هایی وجود داشت، اما باید اطلاع‌رسانی در مدارس، دانشگاه‌ها، خانواده‌ها و جامعه در دستور کار قرار بگیرد.

وی در پایان با اشاره به قضایای اخیر روستای چنارمحمودی در شهرستان لردگان، توضیح داد: وزارت بهداشت پشتیبانی‌های بسیاری برای اعزام نیروهای متخصص و فوق تخصص به این روستا انجام داد، رسانه‌ها، مطبوعات، فضای مجازی باید در این موارد با انصاف و آگاهی قضاوت کنند.

 

نظر شما