اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر

همایش مبارزه با مواد مخدر در سالن الغدیر نیر برگزار شد

۱۳۹۸/۰۹/۱۳ - ۱۰:۳۳:۰۱
کد خبر: ۹۳۱۹۲۳
همایش مبارزه با مواد مخدر در سالن الغدیر نیر برگزار شد
با حضور فرماندار و جمعی از مسوولان ، ورزشکاران و دانشجویان، همایش مبارزه با مواد مخدر در شهرستان نیر برگزار شد.

به گزارش برنا،همایش "یاریگران زندگی"، اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر روز دوشنبه 11 آذرماه با حضور ابراهیم امامی فرماندار و جمعی از مسوولان، مربیان، ورزشکاران و دانشجویان در محل سالن الغدیر نیر برگزار شد.

فرماندار نیر با اشاره به افزایش طلاق در این شهرستان گفت: عدم شناخت طرفین از یکدیگر، ازدواج در سن پایین در مناطق روستایی، دخالت‌های خانواده‌ها و مسائل اقتصادی با محوریت بیکاری و اعتیاد از عوامل افزایش طلاق در این منطقه می‌باشد.
ابراهیم امامی در همایش یاریگران زندگی افزود: طلاق پیامدها و عوارض جبران‌ناپذیری در خانواده‌ها برجای می‌گذارد و منجر به لطمات و آسیب‌های اجتماعی می‌شود در حالی که با کنترل و پیشگیری مداخلات خانوادگی و افزایش فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی اجتماعی می‌توان آمار طلاق را در شهرستان کاهش داد.
او هدف از برگزاری این همایش را اجتماعی شدن مبارزه با موادمخدر و بالا بردن میزان مشارکت مردم در این امر مهم دانست و با تاکید بر لزوم ریشه‌یابی علل و عوامل بروز طلاق در جامعه، گفت: آموزش مهارت‌های زندگی موثرترین راهکار در پیشگیری از طلاق و تحکیم بنیان خانواده است. توانمندسازی و مهارت‌آموزی افراد مهم‌ترین راهکار مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.
امامی افزود: توانمندسازی خانواده‌ها و نسل جوان با هدف پیشگیری از آسیب‌های نوپدید اجتماعی، خشونت، طلاق و مصرف مشروبات الکلی و موادمخدر امری ضروری است.
وی ادامه داد: مشارکت مردم در کاهش آسیب‌های اجتماعی تاثیرگذار است و این مشارکت با حساس‌سازی و بهبود آگاهی جامعه نسبت به خطرات این آسیب‌ها ایجاد می‌شود.
فرماندار نیر تاکید کرد: مسائل مربوط به حوزه نوجوانان در اولویت برنامه‌ریزی‌های امنیتی و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

 

نظر شما