مدیر بنادر و دریانوردی استان گلستان:

نصب اسکله شناور در ساحل بندرترکمن برای سهولت تردد گردشگران

۱۳۹۸/۰۹/۱۳ - ۱۲:۵۵:۴۰
کد خبر: ۹۳۱۹۹۶
مدیر بنادر و دریانوردی استان گلستان از نصب اسکله پانتونی شناور در بندرترکمن برای رفاه حال گردشگران و مسافران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا گلستان؛ الهیار اسعدی اظهار کرد: با نصب و بهره‌برداری از اسکله شناور (پانتونی) در سواحل شهرستان بندرترکمن، گردشگری دریایی در این استان مخصوصا تردد به جزیره آشوراده آسان‌تر می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به حجم بالای تردد بین جزیره آَشوراده و بندرترکمن و افزایش گشت تفریحی و پرنده‌نگری در خلیج گرگان همزمان با حضور پرندگان مهاجر، این اسکله نقش موثری برای سهولت جابجایی مسافران خواهد داشت.

مدیر بنادر و دریانوردی استان گلستان خاطرنشان کرد: «سال گذشته بیش از یک‌صد‌هزار گردشگر داخلی و خارجی از جزیره آشوراده دیدن کردند.

وی گفت: آشوراده که تمام سال میزبان انواع پرندگان بومی و مهاجر است و گونه‌های گیاهی و جانوری متنوع دیگری را هم در خود جای داده است سال ۱۳۵۴ خورشیدی جزو نخستین مناطق زیست کره جهان معرفی و ثبت شد.

اسعدی تصریح کرد: دولت مصوب کرده در ۱۰ درصد این جزیره طرح‌های گردشگری اجرا شود تا بدون آسیب به اقلیم و محیط طبیعی آن؛ منطقه هم احیا و پویا شود.

او بیان کرد: این اسکله فرانسوی به طول ۵۵ متر و عرض دو متر و با تامین اعتباری معادل ۱۳ میلیارد ریال از سوی سازمان بنادر و دریانوردی و با رعایت نکات زیست محیطی در محل اسکله قایقرانی بندرترکمن نصب شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز