رونمایی از کتاب "ثروت عمومی شهر ها" در مشهد

۱۳۹۸/۰۹/۱۳ - ۱۸:۰۸:۰۷
کد خبر: ۹۳۲۲۱۰
رونمایی از کتاب ثروت عمومی شهر ها در مشهد
از کتاب "ثروت عمومی شهرها" روز چهارشنبه 13 آذرماه در اولین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری و اقتصاد شهری رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، آیین رونمایی از کتاب ثروت عمومی شهرها با حضور جعفر خیر خواهان مترجم این کتاب و مشاور مرکز پژوهش های مجلس، مهدی نصرتی، استاد دانشگاه و تحلیل گر مسائل اقتصادی و محمود اولاد، کارشناس اقتصاد شهری در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد.

این کتاب شهری توسط داگ دتر و استفان فولستر نوشته شده و جعفر خیر خواهان آن را ترجمه کرده است.

در این آیین رونمایی جعفر خیرخواهان اظهار کرد: هر شهری برای پیشرفت باید به همه جنبه ها توجه کند که متاسفانه بعضا مدیران شهری اولویت را بر سرمایه گذاری های فیزیکی که نمود بیشتری دارد،  می‌گذارند.

وی ادامه داد: باید به نیروی انسانی به عنوان محور پیشرفت هر شهر توجه ویژه ای شود چرا که اگر به این مهم توجه نکنیم، عوامل دیگر و پیشرفت ها در زمینه های مختلف تخریب خواهد شد.

محمود اولاد نیز در این آیین در خصوص نوع نگاه این کتاب بیان کرد: نوع نگاه این کتاب به این صورت است که نباید مدیریت شهری به دنبال بازگشت سرمایه سریع از دارایی های شهر و زمین های شهری باشد بلکه باید دارایی های شهر به یک درآمد پایدار تبدیل شود.

وی افزود: این کتاب مهم ترین دارایی هر شهر را نیروی انسانی آن بیان می‌کند و به دنبال آن است که شهری با بزهکاری را به شهری با اقتصاد پویا تبدیل کند.

مهدی نصرتی نیز در این مراسم رونمایی گفت: شهر اقتصادی، شهری است که مسئولین آن اجازه گسترش شهر را نداده و کیفیت زندگی در آن را افزایش دهند که البته در کتاب به مشکلاتی در این خصوص نیز اشاره کرده است.

وی ادامه داد: در کنار آن متولیان شهری که اجازه بزرگتر شدن شهر را می‌دهند نیز با وجود مشکلاتی همچون حاشیه نشینی، با دستاوردی مانند جمع کردن نیروهای خلاق از نقاط مختلف مواجه هستند.

نصرتی تصریح کرد: به طور کلی باید شهری ایجاد شود که همه اقشار جامعه بتوانند بدون مشکل در کنار یکدیگر زندگی کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز