استاندار گلستان در مراسم افتتاحیه هفته پژوهش و فناوری استان:

لزوم حضور واحدهای توسعه در کنار دانشگاه برای ایجاد ارتباط علمی و تحقیقاتی

۱۳۹۸/۰۹/۱۷ - ۱۶:۰۸:۰۱
کد خبر: ۹۳۳۸۲۹
لزوم حضور واحدهای توسعه در کنار دانشگاه برای ایجاد ارتباط علمی و تحقیقاتی
استاندار گلستان گفت: اگر امروزه کشورها به توسعه همه جانبه دست یافتند به خاطر حضور واحدهای توسعه در کنار دانشگاه ها است تا ارتباط علمی و تحقیقاتی ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری برنا گلستان؛ هادی حق شناس ظهر امروز یکشنبه 17 آذرماه در مراسم افتتاحیه هفته پژوهش و فناوری استان گفت: اگر پژوهش ها هدفمند نباشد، مفهوم توسعه صنعت از بین خواهد رفت.

وی افزود: اگر امروزه کشورها به توسعه همه جانبه دست یافتند به خاطر حضور واحدهای توسعه در کنار دانشگاه ها است تا ارتباط علمی و تحقیقاتی ایجاد شود.

استاندار گلستان، رقم پیشنهادی دولت برای بودجه سال ۱۳۹۹را مبلغی حدود ۲ میلیون میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این میان حدود ۱ درصد باید صرف موارد پژوهشی شود و اگر همه دستگاه ها و دانشگاه ها این مبلغ را عملی کنند، یک انقلاب علمی همراه با توسعه در کشور شکل خواهد گرفت.

در ادامه رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: دانشگاهیان و پژوهشگران استان گلستان می توانند در کنار مسولین اجرایی به ایجاد بیش از پیش رفاه، رونق اقتصادی و… در استان کمک نمایند.

علی نجفی نژاد و جانشین رییس ستاد استانی هفته پژوهش و فناوری استان افزود: دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و آموزشی به عنوان نقطه شروع توسعه استان با ارایه محصولات علمی و دانش بنیان می توانند هم رونق اقتصادی ایجاد کرده و هم مشکل اشتغال را حل کنند.

لازم به ذکر است، بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار، با حضور استاندار گلستان، جمعی از مدیران استان و محققان در پردیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان افتتاح شد.

در نمایشگاه امسال دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و سازمان ها و نهادهای استان گلستان، دستاوردهای پژوهشی خود را در ۳۰ غرفه در معرض دید عموم قرار دادند.

گفتنی است: این نمایشگاه تا روز چهارشنبه ۲۰ آذر ماه در پردیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، دایر است.

در مراسم افتتاحیه هفته پژوهش و فناوری استان گلستان، پژوهشگران، فناوران و دانش آموزان برتر استان گلستان در سال ۱۳۹۸ معرفی و تجلیل شدند.

 

نظر شما