توسعه ورزش بانوان در شهرستان ها مد نظر ماست/ رشد بسیار خوبی ورزش همگانی بانوان در خراسان رضوی

۱۳۹۸/۰۹/۱۹ - ۱۵:۳۴:۴۸
کد خبر: ۹۳۴۶۵۱
توسعه ورزش بانوان در شهرستان ها مد نظر ماست/ رشد بسیار خوبی ورزش همگانی بانوان در خراسان رضوی
رئیس گروه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: توسعه ورزش بانوان در شهرستان ها مد نظر ماست و امیدوارم با بررسی رشته های مختلف در شهرستان ها، ورزش آن ها را بیش از پیش فعال کنیم.

فهمیه سروری در گفتگو با خبرگزاری برنا در خصوص ورزش همگانی اظهار کرد: در حوزه ورزش همگانی رشد بسیار خوبی داشتیم و در زمینه طرح های ملی مشارکت مناسبی توسط بانوان استان صورت گرفت.

وی افزود: طرح های ملی ما در اکثر شهرستان های استان از جمله سبزوار، گناباد، تربت حیدریه، زاوه، رشتخوار، خوشاب و تربت حیدریه اجرا شده است.

رئیس گروه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی بیان کرد: در طرح ملی سنجش قامتی بانوان بسیار موفق عمل کردیم و فاز سوم این طرح با 30 درصد افزایش در تعداد بانوان نسبت به سال گذشته همراه بوده است.

سروری عنوان کرد: طرح های ملی با رویکرد نشاط و شادابی از جمله جشنواره اوقات فراغت ویژه زنان و بانوان روستایی و شهری و بانوان شاغل نیز در اکثر مناطق استان برپا شد.

وی تصریح کرد: پویش ملی سلامت بانوان در هفته سلامت بانوان برگزار شد که با طرح های غربالگری از جمله تست فشارخون، قند خون و سرطان سینه انجام شد. این طرح ها با کمک و همکاری هیئت های ورزشی مانند هیئت پزشکی ورزشی صورت گرفت.

رئیس گروه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان خراسان در خصوص ورزش قهرمانی نیز بیان کرد: در شش ماهه ابتدایی سال 116 بانوی ورزشکار استان به اردو های تیم ملی دعوت شده اند که از لحاظ تعداد مانند مدت مشابه سال گذشته بوده است. اما از این میان 33 ورزشکار به عضویت تیم های ملی درآمدند.

سروری اظهار کرد: رویکرد وزارت ورزش و جوانان برای عضویت ورزشکاران در تیم های ملی، مدال آوری قطعی آن ها است. در این راستا ما نیز به دنبال ورزشکاران حرفه ای هستیم تا بتوانیم در بعد قهرمانی بیشتر بدرخشیم.

وی اضافه کرد: تیم های استان در لیگ های برتر کشور نیز حضور خوبی دارند و ما در رشته های بسکتبال، هندبال، فوتسال، والیبال نشسته و کبدی به سایر استان ها به رقابت می‌پردازیم.

رئیس گروه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان خراسان ادامه داد: امیدوارم با افزایش تقویت حوزه ورزش حرفه ای بتوانیم در کشور سرآمد باشیم و با این رویکرد، جذب بیشتری در بحث اسپانسرینگ داشته باشیم.

سروری عنوان کرد: ما در راستای جذب اسپانسر در بخش ورزش بانوان، نشست تخصصی این حوزه را با حضور بخش خصوصی و هیئت ها تا پایان آذرماه سال جاری برگزار خواهیم کرد. هدف از برگزاری این نشست بررسی چالش های موجود و رفع آن ها است.

وی بیان کرد: همچنین نشست با نواب رئیس شهرستان ها و نشست با هیئت های ورزشی نیز اوایل دی ماه برگزار خواهد شد.

رئیس گروه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان خراسان در خصوص شهرستان ها اظهار کرد: رویکرد وزرات ورزش و جوانان و به تبع ادارات کل، تمرکز زدایی از مرکز و توجه به شهرستان ها است.

سروری عنوان کرد: توسعه ورزش بانوان در شهرستان ها مد نظر ماست و امیدوارم با بررسی رشته های مختلف در شهرستان ها، ورزش آن ها را بیش از پیش فعال کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز