اطلاعیه جدید پلیس فتا استان آذربایجان غربی:

کلاهبرداری در فضای مجازی از کاربران با ترفند بدست آوردن رمزهای کاربری شبکه اجتماعی

۱۳۹۸/۱۰/۱۰ - ۱۵:۲۵:۳۹
کد خبر: ۹۴۳۸۲۵
کلاهبرداری در فضای مجازی از کاربران با ترفند بدست آوردن رمزهای کاربری شبکه اجتماعی
پلیس فتا استان آذربایجان غربی در مورد کلاهبرداری در فضای مجازی از کاربران با ترفند بدست آوردن رمزهای کاربری شبکه اجتماعی هشدار داد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، سرهنگ اکبر نصرتی در این خصوص گفت: اخیراً افراد کلاهبردار و سودجو در فضای مجازی باترفندهای مختلف اقدام به اخذ یا سرقت نام کاربری و گذرواژه کاربران  نموده و از آن طریق با ارسال پیام هایی با عناوین " در بیمارستان می باشم و یا مشکلی برایم پیش آمده و نیاز مبرم به مبلغی دارم، کارت بانکی در اختیارم نیست و مبلغ ۵۰۰۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰۰ تومان به کارت دوستم واریز نمائید" ارسال کرده و دنبال کنندگان با توجه به معتبر بودن صفحه و شناخت صاحب آن اقدام به واریز مبالغ درخواستی به شماره حساب اعلامی نموده که پس از شکایت شکات به پلیس فتا مشخص میگردد که این پیام و درخواست های وجه از طرف افراد کلاهبردار جهت سوءاستفاده صورت گرفته است.

وی به شهروندان توصیه کرد:

 ۱-  از واگذاری نام کاربری و گذرواژه به افراد غیر تحت هر عنوانی خودداری نمایند.
۲-  از اعتماد بیجا به تبلیغات مربوط به نرم افزارهای کاربردی با ویژگی‌های خاص همچون : دسترسی به اکانت آشنایان ، دوستان ، خانواده ، مکان یابی،    ماهواره جیبی،صیغه یابی  خودداری نمایند چرا که اینگونه نرم افزارها وجود خارجی ندارند.
۳-  قبل از اقدام به انتقال وجه با فرد درخواست کننده تماس حاصل و پس از حصول اطمینان و تائید هویت وی نسبت به انتقال وجه اقدام نمائید.
۴- برای اکانت های خود در شبکه های اجتماعی رمزهای پیچیده شامل ترکیبی از اعداد و حروف و نماد ها انتخاب نمائید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز