اجرای ۱۵ برنامه شاخص ویژه ایام فاطمیه در مدارس البرز

۱۳۹۸/۱۰/۲۱ - ۱۰:۰۷:۰۳
کد خبر: ۹۴۸۵۴۸
اجرای ۱۵ برنامه شاخص ویژه ایام فاطمیه در مدارس البرز
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: ۱۵ برنامه شاخص ویژه ایام فاطمیه درمدارس و کانون های فرهنگی تربیتی این استان به اجرا درآمد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ فرشته فهمیده روز شنبه با اشاره به اینکه ایام فاطمیه نماد عشق شیعیان به ولایت است، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش استان البرز با برگزاری ویژه برنامه های معنوی درگرامیداشت این ایام درمدارس و کانون های فرهنگی تربیتی می کوشد با ترویج سبک زندگی فاطمی واقامه عزای فاطمی این ایام را گرامی بدارد.

برنامه‌های ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با رویکرد کسب معرفت نسبت به جوانب شخصیت بی‌نظیر آن حضرت برای دانش‌آموزان و فرهنگیان اجرا می شود.

 الگویی همچون حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) درهیچ برهه ای از تاریخ اسلام دیده نشده که باید دختران را در مدارس به پیروی ازاین بانوی پرچم دارولایت درعصرحاضردر قالب برنامه های فرهنگی تربیتی آشنا کنیم.

 برای آشنایی دانش آموزان در دهه اول ودوم ایام فاطمیه برنامه های مختلفی در مدارس با رویکرد معرفتی - تربیتی پیش بینی شده است.

فهمیده با بیان اینکه برنامه های ایام فاطمیه با توجه به شهادت سردارحاج قاسم سلیمانی در مدارس نسبت به سال های گذشته متفاوت تر است، اضافه کرد: ستاد ایام فاطمیه به منظور سازماندهی و نظارت کیفی برنامه ها در آموزش و پرورش استان البرز تشکیل شده است.

وی از مورد توجه قرار دادن زندگی سرشارازآموزه های والای انسانی واخلاقی حضرت فاطمه (س) درمسابقات فرهنگی و پیام های آموزشی و تربیتی، برگزاری همایش حجاب وعفاف با هدف تجلیل از دانش آموزان محجبه در مدارس ، برگزاری گفتمان های دینی با موضوع معرفی ابعاد شخصیتی بزرگ بانوی اسلام، حضرت زهرا(س) با همکاری کارشناسان تربیتی و حوزه و راهپیمایی هماهنگ هیات مذهبی دانش آموزی در ایام فاطمیه به عنوان برنامه های شاخص در مدارس البرز یاد کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزادامه داد: اجرای مراسم مذهبی و قرائت فرازهایی از زیارت فاطمه زهرا (س) در مراسم صبحگاهی یا مراسم هماهنگ مدارس، دعوت از سخنرانان مجرب و تبیین زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) و معرفی سبک زندگی فاطمی به عنوان محور سخنرانی، برپایی مراسم انس با قرآن ، برگزاری همایش فاطمه‌شناسی ویژه فرهنگیان و ارائه موضوع انشا به دانش‌آموزان با موضوع سبک زندگی فاطمی از دیگر برنامه های مدارس این استان در ایام فاطمیه است.

فهمیده بیان داشت: فضا سازی محیط های آموزشی و اداری ، برپایی ایستگاه بصیرت فاطمی در مدارس با حضور کارشناسان تربیتی به منظور پاسخگویی به سوالات دانش آموزان ، برپایی نمایشگاه کتاب با عنوان فلسفه حجاب و پیامدهای مثبت آن در پیشگیری از آسیب های اجتماعی به روایت قلم و معرفی آثار برگزیده ویژه حجاب برای دانش آموزان دختر، تهیه و انتشار پیام هایی از توصیه های امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و شهدای گرانقدر انقلاب و مدافع حرم در خصوص حجاب و اجرای نمایش مذهبی در مدارس با اخذ مجوز از اداره کل را از دیگر برنا مه های شاخص این استان برشمرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز