استاندار گلستان در شورای برنامه ریزی و توسعه استان:

گلستان یکی از ۵ استان برتر کشور در امنیت سرمایه گذاری است

۱۳۹۸/۱۰/۲۳ - ۱۳:۱۰:۲۴
کد خبر: ۹۴۹۷۷۲
گلستان یکی از ۵ استان برتر کشور در امنیت سرمایه گذاری است
گلستان یکی از ۵ استان برتر کشور در امنیت سرمایه گذاری استاستاندار گلستان با اشاره به گزارش مرکز پژهش های مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر اساس پژوهش صورت گرفته در خصوص ارزیابی امنیت سرمایه گذاری در استان های کشور بر اساس ۷ شاخص اصلی گلستان رتبه پنجم را از آن خود کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گلستان؛ هادی حق شناس در ششمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با حضور زهرا اربابی معان توسعه منابع انسانی و پشتیبانی سازمان برنامه و بودجه و دکتر علیرضا نعمتی رییس امور استان ها و مناطق سازمان برنامه و بودجه ضمن تسلیت به مناسبت شهادت سردار سلیمانی , شهدا سانحه هواپیمایی و جانباختگان حادثه واژگونی اتوبوس , تصریح کرد: این پژوهش بیانگرآن است که فضای استان به لحاظ نهادی, قانونی و مقررات برای حضور سرمایه گذاران مناسب است و باید دستگاه های دولتی توانمندی خود را جهت جذب پروژه های بخش خصوصی نشان دهند.

وی افزود: گلستان یکی از ۴ استان دارای مزیت سه مرز هوایی, دریایی و زمینی است و باید توسعه بازرگانی در دستور کار استان باشد.

استاندار گلستان یادآور شد: بیش از ۵ میلیون محصول کشاورزی با تنوع ۹۲ گونه در گلستان تولید می شود و باید با امتناع از خام فروشی, محصولات فراوری شده این استان را صادر کرد تا موجب رونق اقتصادی شود.

حق شناس با اشاره به جایگاه سازمان مدیریت و برنامه ریزی به عنوان مغز متفکر توسعه استان گفت: در بسیاری از شاخص ها همچون ضریب جینی و سرانه تخت بیمارستانی وضعی استان مناسب نیست که باید در جهت ارتقا آن تلاش کنیم.

وی خاطر نشان کرد : برنامه ریزی روی مزیت های نسبی استان سرعت توسعه گلستان را افزایش می دهد و این سازمان باید با اشراف کامل بر این ظرفیت ها , از منابع استان به درستی استفاده کند.

همچنین در این جلسه رییس امور استان ها و مناطق سازمان برنامه و بودجه با اشاره به افزایش اختیارات استانها اظهار کرد: توجه به اتمام طرح های اثرگذار و ۶۵۰ طرح شاخص در کشور مورد توجه سازمان است که سهم گلستان ۲۷ طرح می باشد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز