چه عواملی امدادرسانی در سیل سیستان و بلوچستان را کند می کند؟

۱۳۹۸/۱۰/۲۳ - ۱۶:۲۲:۴۰
کد خبر: ۹۴۹۹۳۶
چه عواملی امدادرسانی در سیل سیستان و بلوچستان را کند می کند؟
یک فعال اجتماعی در سیستان و بلوچستان با اعلام اینکه ساکنان جنوب استان بیشترین آسیب را از سیل اخیر دیده‌اند، گفت: فقر زیرساختی و پراکندگی جمعیت کار امدادرسانی به اهالی منطقه بلوچستان را کند کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ «کامبیر مشتاق گوهری»  درباره آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان گفت: هرچند منطقه بلوچستان بیشترین آسیب را از سیل اخیر دیده اما با توجه به پیش بینی هواشناسی و بارندگی‌های پیش رو، انتظار می رود منطقه سیستان نیز تحت تاثیر این بارش‌ها قرار گیرد.

وی از دشتیاری، زرآباد و پلان به عنوان مناطقی نام برد که بیشترین آسیب را در سیل اخیر متحمل شده اند و گفت: زیرساخت‌ها، تاسیسات و خانه های مردم در این مناطق به شدت آسیب دیده و آب همه دارایی های مردم را برده است.

مشتاق گوهری با بیان اینکه استاندار سیستان و بلوچستان در چابهار مستقر شده تا بر کار امدادرسانی نظارت بیشتری داشته باشد، گفت: با این حال در برخی مناطق دسترسی به روستاها به هیچ عنوان میسر نیست و باید از بالگرد برای امدادرسانی استفاده شود.

وی وضعیت سیل در این مناطق را شبیه شرایطی توصیف کرد که در فروردین ماه امسال در  منطقه آق قلا استان گلستان روی داد و گفت: اکنون مردم این مناطق از امکانات اولیه شامل خوراک و پوشاک محروم بوده و به شدت نیازمند ملزومات اولیه زندگی هستند.

این استاد دانشگاه سیستان و بلوچستان در ادامه با تاکید بر اینکه « همه دارایی های مردم از  بین رفته است» گفت: برخی فعالان اجتماعی در حال راه اندازی پویشی برای امدادرسانی و جمع آوری کمک های مردمی هستند و در تلاش هستیم اخبار دقیق به اطلاع مردم در استان‌های دیگر برسد.

مشتاق گوهری این را هم گفت که با وجود امدادرسانی نهادهای دولتی و دستگاههای امدادرسان، نیاز است مردم نیز وارد میدان شده و به کمک هموطنانشان بشتابند و از این رو به بسیج عمومی و مردمی نیازمندیم.

این فعال اجتماعی همچنین تاکید کرد: به دلیل بالا آمدن آب در مناطقی از بلوچستان احشام نیز از بین رفته و تامین خوراک، ملزومات بهداشتی و پزشکی، لباس گرم و پتو در اولویت است.

وی گفت: هرچند نیروهای امدادی در صحنه هستند و همه تلاش خود را به کار بسته اند اما حجم تخریب ها به حدی بالاست که به تنهایی پاسخگو نیست.

وی یادآور شد: دوری مناطق سیلزده از استان‌های معین و همجوار، فراهم نبودن زیرساخت های مناسب در استان و پراکندگی جمعیت کار امدادرسانی را سخت و کند کرده است.

 

نظر شما