چاپ عکس نامزدهای مجلس تخلف انتخاباتی است

۱۳۹۸/۱۰/۲۴ - ۱۰:۵۳:۰۷
کد خبر: ۹۴۹۹۴۱
چاپ عکس نامزدهای مجلس تخلف انتخاباتی است
دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی خراسان شمالی گفت: چاپ عکس نامزدهای انتخاباتی در روزنامه‌ها و نشریات، به بهانه اعلام تایید صلاحیت آنها، تخلف تبلیغاتی محسوب شده و پیگرد قانونی دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ صادق اسپیدکار روز دوشنبه در خصوص اقدام امروز یکی از نشریات خراسان شمالی، که مبادرت به چاپ عکس و نام شماری از نامزدهای تایید صلاحیت شده استان برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی کرده است، اظهار داشت: هرگونه اطلاع رسانی در خصوص تأیید یا رد صلاحیت افراد باید از مراجع و منابع خبری مرتبط با انتخابات درج و نقل شود و این که رسانه ها نام افرادی را با عکس آنان منتشر کنند، تخلف محسوب می شود.

وی افزود: تا قبل از آغاز مهلت تعیین شده برای تبلیغات انتخاباتی در تقویم انتخابات، افراد حتی تأیید صلاحیت شده به هیچ عنوان نمی توانند، در فضای مجازی و یا هر مکان دیگری تبلیغات و یا اقداماتی انجام دهند که تبلیغات انتخاباتی تلقی شود.

دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی خراسان شمالی به شهروندان استان توصیه کرد تا برای صیانت از سلامت فضای انتخابات، در صورت مشاهده فعالیت های تبلیغاتی و انتخاباتی غیرمتعارف و خلاف مقررات از سوی نامزدها، موارد را به این ستاد گزارش دهند تا اقدامات قانونی لازم در این خصوص صورت گیرد.

یکی از اعضای ستاد انتخابات خراسان شمالی نیز اقدام این نشریه استانی را تخلف آمیز خوانده و از آغاز کار رسیدگی به این تخلف خبر داد.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی دارای چهار کرسی مستقل نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و شهرستان فاروج در این استان نیز با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارند.

در این دوره ۱۴۰ داوطلب برای نامزدی در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه خراسان شمالی ثبت‌نام کردند که بر اساس آخرین اعلام هیات نظارت از این تعداد ۳۶ نفر تایید صلاحیت شده اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز