مدیرکل مطالعات و بررسی‌های ترافیکی شهرداری کرج:

طرح همیار پلیس، تلفات تصادفات را در کشور کاهش داده است

۱۳۹۸/۱۰/۲۴ - ۱۱:۵۰:۲۲
کد خبر: ۹۵۰۳۰۴
طرح همیار پلیس، تلفات تصادفات را در کشور کاهش داده است
مدیرکل مطالعات و بررسی‌های ترافیکی شهرداری کرج از کاهش 18 درصدی تلفات تصادفات پس از اجرای طرح همیار پلیس در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز؛ کمال شیخ حسنی، ظهر امروز در همایش طرح بانوان فرهنگ یار که با حضور معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا در سالن میلاد شهرداری کرج برگزار شد، اظهار کرد: موضوع آموزش بانوان فرهنگ یار به عنوان طرح مصوب کشوری و به ابتکار پلیس راهور کشور اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: تقریبا نیمی از جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند و بر همین اساس پیشتازان این طرح، این آموزش ها را برای بانوان شاغل در شهرداری کرج آغاز کردند که انتظار داریم مستمر و در کاهش معضلات ترافیکی مؤثر باشد.

شیخ حسنی با اشاره به آمار مصدومین و تبعات آن در جامعه، عنوان کرد: طرح هایی که به عنوان همیار پلیس در مدارس اجرا می شود، موجب کاهش ۱۸ درصدی تلفات تصادفات در کشور شده است که با ادامه اجرای این طرح می توانیم شاهد کاهش تلفات باشیم.

وی اظهار امیدواری کرد بانوان شرکت کننده در این طرح آموزشی در ارتقای فرهنگ ترافیک، سفیر فرهنگی باشند.

مدیرکل مطالعات و بررسی های ترافیکی شهرداری کرج اذعان کرد: در صورتی که هر یک از ما در جامعه در هر جایگاهی اعم از سرنشین، راننده و عابر پیاده، آگاهانه رفتار کنیم، می توانیم در کاهش آمار تلفات و خسارات نقش بسزایی داشته باشیم و البته سیاست های مدیریت شهری نیز باید تقویت شود.

وی با اشاره به شرایط جوی در فصول مختلف بیان کرد: تا جایی که امکان دارد از خودروهای کمتری استفاده کنیم که در این صورت می توانیم تأثیر مثبتی در کاهش ترافیک داشته باشیم و با استمرار این اقدامات، اوضاع ترافیکی هر استان می‌تواند هر روز بهتر از قبل باشد.

شیخ حسنی در پایان گفت: انتظار می رود اجرای این گونه طرح ها و آموزش ها در جهت کاهش تلفات تصادفات جاده ای، شهری و عابران پیاده مفید باشد.

 

...

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز